Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Storytelling - úvod do vyprávění příběhů
| Storytelling nebo-li vyprávění příběhů je disciplína, které se v České republice pomalu otevírají dveře do umění i do školství. Co to ale vlastně storytelling je a proč se používá tento anglický termín? O tom pojednává tento úvodní článek. Pokusíme se zmapovat účinky této inspirativní metody a pomoct čtenářům s orientací v tom, co se pod pojmem storytelling všechno skrývá, co vlastně znamená a kdo se mu v České republice věnuje.  | Barbora Voráčová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
13. 11. 2013 |
13553 |
Zamyšlení se nad storytellingem v zahraničí
| Tento článek navazuje na dva předchozí články o storytellingu a vykresluje zážitky ze dvou zahraničních stáží.
Ráda bych se v tomto příspěvku věnovala storytellingové praxi, kterou znám ze své přímé zkušenosti ze zahraničí, přesněji z Norska a Skotska. Z obou zemí jsou mé poznatky trochu jiné i vzhledem k mému cíli a míře poznatků. Jedná se především o popis subjektivních zážitků z pobytu na Oslo University College a ve Skotském storytellingovém centru.  | Barbora Voráčová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 11. 2013 |
5177 |
Digitální vyprávění příběhů
| Článek popisuje důvody pro nasazení metodiky vyprávění příběhů do výuky - dnes samozřejmě vyprávění příběhů digitálních. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
02. 01. 2006 |
3874 |
Zkoumání vlivu socializovaného robota Tega na vývoj dětí v MIT Media Lab
| Zpráva o výzkumu, který v rámci své dizertace na MIT Media Lab realizovala tamní doktorandka Jacqueline M Kory-Westlund. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
29. 04. 2019 |
1750 |
Vyprávěj svůj příběh digitálně I.
| 1. díl seriálu předkládá zdůvodnění využití metodiky vyprávění příběhů ve výuce, koncentruje se na využití digitálních technologií a popisuje formy, jichž mohou tyto výukové metody nabývat. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dana Slánská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 03. 2014 |
8422 |
Vyprávěj svůj příběh digitálně II.
| 2. díl seriálu popisuje praktické příklady realizace projektů založených na vyprávění digitálních příběhů a zve k účasti v dalším ročníků soutěže Vyprávěj svůj příběh digitálně. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Dana Slánská |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
06. 03. 2014 |
6491 |
Technologická podpora digitálního vyprávění příběhů
| Článek je výtahem z autorovy diplomové práce na dané téma. Shrnuje zkušenosti s nástroji při aplikaci storytellingu a předkládá přehled ověřených volně dostupných aplikací včetně jejich vyhodnocení. Samozřejmě též odkazuje na samotnou práci uloženou v repozitáři UK, která může posloužit jako studijní materiál všem, kteří budou chtít tuto metodiku ve své učitelské praxi uplatnit. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jan Bouchner |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
29. 03. 2016 |
5330 |
Online publikování ve StoryBird
| Příspěvek představuje využití StoryBird ve výuce a při rozvoji čtenářské gramotnosti.  | Jitka Rambousková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
15. 05. 2012 |
8293 |
Aktuální nástroje pro vyprávění příběhů
| Přehled vybraných nástrojů umožňujících online tvorbu vlastních příběhů s přihlédnutím k využitelnosti ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Polák |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
28. 04. 2011 |
5548 |
Digitální storytelling
| Digitální storytelling představuje metodu tvorby příběhů za použití digitálních technologií. Typicky spojuje psané slovo a obraz. Tato metoda slouží pro rozvoj čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní, ale také ji lze použít v pedagogice, při mezigeneračním dialogu nebo v obchodní sféře. Vede k rozvoji kreativity a představivosti.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 04. 2012 |
8337 |