Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "standardy"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "standardy"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vznikají národní rámce kvalifikací

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní rámec kvalifikací (NRK) zahrnuje všechny typy kvalifikací v dané zemi, tj. kvalifikace udělované v odborném, všeobecném a vysokoškolském vzdělávání i kvalifikace získávané na základě uznávání předchozího učení. Každá úroveň kvalifikací je obecně popsána prostřednictvím deskriptorů, které obecně říkají, jaké má mít nositel dané úrovně znalosti, dovednosti a kompetence. Jednotlivé typy kvalifikace (výuční list, maturita, diplom z VOŠ, osvědčení o profesní kvalifikaci apod.) se zařadí do určité úrovně NRK podle očekávaných výsledků učení, které jsou podrobněji popsány ve standardech.
Autor Lucie Šnajdrová

Technologiemi posílená individualizace výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisující, jak technologie pomáhají individualizovat výuku v jedné mimořádně úspěšné státní základní škole pracující ve znevýhodněném prostředí v Jižní Karolíně.
Autor Bořivoj Brdička

Technologické standardy pro nastávající učitele v Marylandu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o programu ministerstva školství amerického Marylandu, jež realizuje s podporou federálních peněz celostátní projekt na přípravu budoucích učitelů ve využití technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Technologická transformace školství v USA pokračuje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisující aktuální vývoj technologické reformy státních škol v USA řízené federálním ministerstvem školství pod vedením pana ministra Arne Duncana.
Autor Bořivoj Brdička

Standardy vzdělávacích oborů základního vzdělávání - veřejné připomínkové řízení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V současné době jsou připravovány Standardy pro základní vzdělávání všech vzdělávacích oborů, které budou od 1. 9. 2013 součástí upraveného RVP ZV. V období od 1. do 22. května jste mohli sdělit své připomínky k nastavení standardů (indikátory a ilustrativní úlohy) pomocí jednoduchého online dotazníku.
Autor Eva Zelendová, Dominik Dvořák

Standardy technologických dovedností pro žáky od ISTE

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek převádějící definici ICT znalostí žáků americké ISTE do našich podmínek pro potřeby připravované maturity z informatiky.
Autor Ondřej Neumajer

Standardy pro všeobecné technické vzdělávání - americká zkušenost

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek představuje aktuální vzdělávací dokument Standards for Technological Literacy (Standardy pro všeobecné technické vzdělávání), který byl vytvořen odborným týmem v USA jako reakce na potřebu zprostředkovat dětem a mladým lidem proměnlivý svět práce a techniky.
Autor Hana Vaňková

Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.
Autor Jitka Tůmová

Standardy odborného jazykového vzdělávání v oboru Mechanik elektrotechnik

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obor: de
Podpora výuky odborného cizího jazyka ve středním odborném vzdělávání je jednou z priorit současného jazykového vzdělávání v ČR. V současné době zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými i osobnostními kompetencemi.
Autor Marcela Žáková

Standardy mají pomoci učitelům

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Požadavek na vytvoření nových standardů vzešel od bývalého ministra školství Josefa Dobeše. Ten chtěl zavést testování žáků 5. a 9. tříd a k tomu bylo třeba napřed určit, co se má testovat. V současném pojetí mají standardy hlavně pomoci učitelům, jak připravovat žáky, aby to odpovídalo požadavkům rámcového vzdělávacího programu. Odborná i učitelská veřejnost je v názoru na standardy stále rozdělena, proto byly od 1. září povinně zavedeny jen pro český jazyk a literaturu, matematiku a cizí jazyky.
Autor Zoja Franklová
Celkem: 39