Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "standard"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "standard"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hlavní dovednosti žáků v digitálním světě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o tom, jak definuje potřebné dovednosti žáků v souvislosti s technologiemi (digitální kompetence) zakladatel americké společnosti TeachThought Terry Heick.
Autor Ondřej Záleský

Národní soustava kvalifikací se stále víc využívá

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní soustava kvalifikací už obsahuje 641 profesních kvalifikací z různých odvětví a jejich počet se rychle zvyšuje. Představuje tak systém, který nabízí občanům ČR novou cestu k získání potřebné kvalifikace, v němž mohou lidé dosáhnout uznání svých kompetencí bez ohledu na to, jestli je získali ve škole, nebo v praxi. Možnost složit zkoušku z profesní kvalifikace tak zvyšuje jejich šance uplatnit se na trhu práce.
Autor Zora Husová

Metodické komentáře ke standardům ZV - Český jazyk a literatura

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Obsah očekávaných výstupů RVP ZV konkretizuji na konci prvního a druhého stupně Standardy pro základní vzdělávání, které MŠMT s platností od 1. září 2013 zařadilo jako přílohu RVP ZV. Tvoří je indikátory, které stanovují minimální úroveň obtížnosti očekávaných výstupů na konci 5. a 9. ročníku a jejichž plněni je závazné. Minimální úrovně je třeba dosáhnout se všemi žáky na konci 5. a 9. ročníku. Ilustrativní úlohy, které byly k Standardům ZV vytvořeny, mají tři úrovně obtížnosti: minimální, optimální a excelentní. Jsou však pouze názorné, tzn., že učitel je použít může, ale nemusí. Jejich smyslem je napomáhat učitelům při naplňování cílů vzdělávání stanovených v RVP ZV. V úvodu ke každé z jednotlivých složek ČJaL je nejprve věnována pozornost její charakteristice, stěžejním cílům a úkolům. Poté je zařazen souhrnný přehled očekávaných výstupů, a to včetně stanovených indikátorů. Poslední část tvoři kromě konkrétních očekávaných výstupů a indikátorů ilustrativní úlohy pro tři úrovně obtížnosti (minimální, optimální a excelentní) včetně metodických poznámek, a to i pro žaky se specifickými poruchami učeni.
Autor Mgr. Jitka Altmanová
Celkem: 3