Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standardy kolem digitálního vzdělávání
| Přehled existujících doporučení spojených se zaváděním digitálních forem vzdělávání, který všem zájemcům významným způsobem usnadní orientaci a hledání, budou-li některý dokument potřebovat. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
|
|
| |
6 komentářů |
11. 10. 2018 |
4791 |
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu
| Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
|
|
| |
|
24. 09. 2018 |
5988 |
Hlavní dovednosti žáků v digitálním světě
| Zpráva o tom, jak definuje potřebné dovednosti žáků v souvislosti s technologiemi (digitální kompetence) zakladatel americké společnosti TeachThought Terry Heick. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Záleský |
|
|
| |
1 komentář |
27. 11. 2017 |
1581 |
Studium předškolní pedagogiky v Polsku
| Úvodní část článku se zaměřuje na historické aspekty vzdělávání učitelů předškolních zařízení v Polsku. V této části představíme vzdělávání učitelů předškolních zařízení v Polsku z historického hlediska. Následuje přehled a analýza významných bodů z aktuálních odborných i širších společenských diskusí k tématu reformy vzdělávání učitelů předškolních zařízení. V textu dále přibližujme otázky spojené s přípravou studentů na práci učitele v předškolním zařízení.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
13. 09. 2017 |
5161 |
Metodické komentáře ke standardům ZV - Český jazyk a literatura
| Obsah očekávaných výstupů RVP ZV konkretizuji na konci prvního a druhého stupně
Standardy pro základní vzdělávání, které MŠMT s platností od 1. září 2013 zařadilo jako přílohu RVP ZV. Tvoří je indikátory, které stanovují minimální úroveň obtížnosti očekávaných výstupů na konci 5. a 9. ročníku a jejichž plněni je závazné. Minimální úrovně je třeba dosáhnout se všemi žáky na konci 5. a 9. ročníku.
Ilustrativní úlohy, které byly k Standardům ZV vytvořeny, mají tři úrovně obtížnosti: minimální, optimální a excelentní. Jsou však pouze názorné, tzn., že učitel je použít může, ale nemusí. Jejich smyslem je napomáhat učitelům při naplňování cílů vzdělávání stanovených v RVP ZV.
V úvodu ke každé z jednotlivých složek ČJaL je nejprve věnována pozornost její charakteristice, stěžejním cílům a úkolům. Poté je zařazen souhrnný přehled očekávaných výstupů, a to včetně stanovených indikátorů. Poslední část tvoři kromě konkrétních očekávaných výstupů a indikátorů ilustrativní úlohy pro tři úrovně obtížnosti (minimální, optimální a excelentní) včetně metodických poznámek, a to i pro žaky se specifickými poruchami učeni.  | Mgr. Jitka Altmanová |
|
|
| |
|
09. 02. 2016 |
5274 |
Národní soustava kvalifikací se stále víc využívá
| Národní soustava kvalifikací už obsahuje 641 profesních kvalifikací z různých odvětví a jejich počet se rychle zvyšuje. Představuje tak systém, který nabízí občanům ČR novou cestu k získání potřebné kvalifikace, v němž mohou lidé dosáhnout uznání svých kompetencí bez ohledu na to, jestli je získali ve škole, nebo v praxi. Možnost složit zkoušku z profesní kvalifikace tak zvyšuje jejich šance uplatnit se na trhu práce.  | Zora Husová |
|
|
| |
|
07. 10. 2014 |
1812 |
Zamyšlení nad kompetencemi v oblasti ICT
| Autorka příspěvku se zamýšlí nad dvěma zásadními problémy vztahujícími se ke vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie: stanovení výstupů a způsob realizace vzdělávacího obsahu. Přílohou článku je stanovení úrovně potřebných znalostí estonských učitelů.  | Ivana Přichystalová |
|
|
| |
|
22. 01. 2009 |
7221 |