Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "spolupráce s rodinou"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "spolupráce s rodinou"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zařazení a vzdělávání nově příchozího žáka-cizince do škol s minimálními zkušenostmi se žáky-cizinci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text má poskytnout ředitelům, pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům v základním školství na základě příkladů dobré praxe organizační pokyny a metodická doporučení, jak postupovat při přijímání, začleňování a vzdělávání malého počtu žáků-cizinců, s nimiž se škola setkává poprvé a má jen minimální zkušenosti s touto problematikou.
Autor Jaromíra Šindelářová

Příprava školy s minimálními zkušenostmi se žáky-cizinci před jejich příchodem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text má poskytnout ředitelům, pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům v základním školství na základě příkladů dobré praxe organizační pokyny a metodická doporučení, jak postupovat při přijímání, začleňování a vzdělávání malého počtu žáků-cizinců, s nimiž se škola setkává poprvé a má jen minimální zkušenosti s touto problematikou.
Autor Jaromíra Šindelářová

Cizinci v Základní škole Olešská

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje zkušenosti ZŠ Olešská, Praha 10 se vzděláváním žáků-cizinců. Lze využít jako inspiraci pro další školy.
Autor Mgr. Petra Rohlíčková

Využití otevřeného vyučování na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možností zařazení otevřeného vyučování do výuky na základní škole praktické. Popisuje význam rozvoje osobnosti žáka při využívání této metody. Otevřené vyučování je mnohdy jediný prostředek, jak integrovat žáky, kteří jsou jiní (mentálně, sociálně nebo tělesně postižení), s ostatními žáky a umožnit jim společnou výuku. Podstatou otevřeného vyučování je časté střídání jednotlivých činností, což odpovídá požadavkům na výuku žáků s lehkou mentální retardací. Obsahuje v sobě také praktické dovednosti a rozvoj komunikačních schopností, což má velký význam pro úspěšné zapojení žáků do běžného života.
Autor Věra Holotová

Na indiánské stezce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Každá mateřská škola se potýká s problémy navázání užší spolupráce rodiny a MŠ, jak se prezentovat na veřejnosti a zajistit si co největší zájem ze strany rodičů i dětí a navíc pochopení ze strany zřizovatele. Pokuste se vymyslet a zorganizovat činnost mimo vaši mateřskou školu.
Očekávané výstupy: Prohloubení spolupráce a vztahů mezi MŠ, dětmi a jejich sourozenci, rodiči a prarodiči i se zřizovatelem. Pobyt na čerstvém vzduchu, získání nových vědomostí, pohybových dovedností a návyků, získání sponzorů, příjemně strávený den.
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Iva Burešová

Učíme se s radostí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pedagogové jedné z mateřských škol využívají ke své práci s dětmi metody kritického myšlení. Tento příspěvek ukazuje, že tato metoda je se svými principy ve shodě s požadavky a předpoklady RVP PV.
Autor Kateřina Věrtelářová
Celkem: 6