Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Tělák a občanka – výchovy, které nejsou cool, ale měly by být
| Článek pojednává o propojení tělesné výchovy, výchovy občanství s rozvojem čtenářské gramotnosti. V obecnější rovině se věnuje vysvětlení, proč by se tyto věci měly propojovat. Konkrétně je pak naznačena výuková činnost motivovaná tematikou fair play, která patří jak do tělesné výchovy, výchovy k občanství, tak hlavně do každodenního života.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Adam Cvik |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
02. 10. 2019 |
2797 |
Environmentální výchova na základní škole speciální
| V následujícím příspěvku se seznámíte s možnostmi využití průřezového tématu – environmentální výchova v podmínkách základní školy speciální.  | Petra Karolína Coufalová |
Praktický příspěvek příklad modul
|
|
|
|
|
14. 01. 2011 |
11484 |
Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus
| Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.  | Mgr. Marek Fajfr |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
04. 01. 2011 |
14062 |
Slavnostní řeč Perikla nad padlými v roce 431 př. n. l.
| Příspěvek obsahuje řeč Perikla o demokracii. Tato aktivita napomáhá žákům uvědomit si hodnoty, které spojují naši společnost s athénskou demokracií. Stěžejní náplní aktivity je diskuse o hodnotách naší společnosti a přednostech demokratického zřízení.  | Jan Zouhar |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
02. 03. 2008 |
14391 |
Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného soužití
| Integrovaný blok Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného
soužití, který je součástí tematického celku „Můj kamarád“, nabízí činnosti vedoucí děti k vytváření a respektování základních pravidel vzájemného chování a jednání.  | Alžběta Palatinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
30. 01. 2008 |
15559 |
Život v šedé zóně
| Československá společnost v období normalizace  | Jakub Horálek |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
15. 10. 2007 |
15808 |
Pojetí sociálních studií ve finském kurikulu pro základní vzdělávání
| Překlad vybrané kapitoly finského kurikula National Core Curriculum for Basic Education 2004  | VUP Praha |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
21. 10. 2005 |
6589 |
Ke koncepci vzdělávacího obsahu Výchovy k občanství
| O pojetí a zpracování Výchovy k občanství v RVP ZV  | Viola Horská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 09. 2005 |
8869 |
Pojetí vzdělávacího oboru Výchova k občanství v RVP ZV
| Vzdělávací obor Výchova k občanství má mimořádný potenciál k integraci jak s dalšími vzdělávacími obory, tak s průřezovými tématy.  | Viola Horská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
01. 09. 2004 |
10162 |