Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Logopedická prevence v mateřské škole: Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší ukázku z knihy Logopedická prevence v mateřské škole, která je vhodná nejen pro učitele mateřských, ale i základních škol, stejně tak pro logopedické asistenty či preventisty. V první části článku se seznámíte s kapitolou Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností. Druhá část článku přináší ukázku edukační aktivity využitelné při prevenci narušené komunikační schopnosti.
Autor Milena Lipnická

Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: Konstrukce IVP a nejčastější omyly

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V nakladatelství Portál, s. r. o.vyšla v roce 2011 kniha Karla Kaprálka a Zdeňka Běleckého Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Kniha přináší souhrn požadavků na funkční strukturu individuálního vzdělávacího programu (IVP) z hlediska obecné pedagogiky, závazné legislativy, teorie školského managementu i požadavků speciální pedagogiky. Je určena učitelům a ředitelům základních a speciálních škol a také studentům pedagogických fakult.
Autor Karel Kaprálek

Speciální pedagogika v praxi: Reedukace specifických poruch učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka je z knihy Speciální pedagogika v praxi. Speciální pedagogové, poradenští pracovníci, učitelé základních škol i rodiče v ní najdou přehledně zpracované informace týkající se žáků se specifickými poruchami učení a chování. V článku se zaměřujeme na základní podmínky reedukačního procesu a poukazujeme na nejčastější chyby při reedukaci.
Autor M. Šauerová, K. Špačková, E. Nechlebová

Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál článků popisuje na případu konkrétního žáka-cizince bez znalosti češtiny proces integrace do základní školy, sestavení plánu pedagogické podpory (PLPP) a jeho naplňování a je doplněn o praktickou ukázku.
Autor Alice Kourkzi

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova III

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Rady a inspirace pro začínajícího učitele, který má asistenta pedagoga ve třídě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V této části textu se pokusím popsat samotný proces zavádění asistenta pedagoga do třídy s radami a komentáři pro usnadnění jeho zapojení a od počátku funkční spolupráce. Cílem je pomoci začínajícímu učiteli ve chvíli, kdy do třídy nastupuje asistent pedagoga. Jak asistentovi pedagoga co nejvíce usnadnit nástup a jak nastavit kvalitní spolupráci s ním i s rodiči?
Autor Tereza Vrbická

Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze II.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s asistenty vyžaduje práci systematickou, která je podložena dílčími fázemi a postupnými kroky v procesu neustálého zlepšování. Koordinátor inkluze pracuje s AP v několika fázích, řeší jejich další vzdělávání a pomáhá stanovovat plán osobního rozvoje. Celý proces práce s AP stále vyvíjíme. Počátečním krokem koordinátora inkluze ve fázi vedení je práce na rozvoji osobnosti AP.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Cesta je cíl

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V tomto příspěvku je popsán proces integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP), respektive se zdravotním postižením, v naší škole a překonávání obtíží, které tento proces provázejí. U každého žáka je charakterizována povaha jeho SVP, vyjmenovány používané pomůcky a prostředky, popsány metody práce se žákem a potíže, které se v průběhu procesu integrace vyskytly. Také je uvedeno, jakým způsobem byly potíže řešeny a jaké ponaučení pro další práci je možné si odnést z jejich řešení.
Autor Miroslav Stojčenko

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami – Vliv zahraničních trendů na náš vzdělávací systém

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje zahraniční trendy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a stručně hodnotí dosažený stav u nás. Vymezuje strategie inkluzivního vzdělávání ke standardům zemí Evropské unie.
Autor Jiří Pilař
Celkem: 25