Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hodnocení žáků-cizinců na ZŠ Curie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na Základní škole náměstí Curieových v Praze se vzdělává velké množství žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Škola vypracovala vlastní systém vzdělávání, jehož důležitou součástí je i hodnocení. Článek popisuje, jak je hodnocení ukotveno v ŠVP, jak jsou žáci hodnoceni průběžně i na vysvědčení. Vše je doplněno o praktické ukázky.
Autor Jana Andrle

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (1. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. Konkrétní řešení se liší podle druhu znevýhodnění a jeho závažnosti a je žákovi poskytnuto na základě doporučení školského poradenského zařízení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Renata Votavová

Digitální technologie jako podpůrné opatření ve vzdělávání žáků se SVP a nadaných (2. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Žákům, kteří to potřebují, je státem poskytována podpora spočívající ve využití speciální učební pomůcky, kompenzační pomůcky nebo speciálního softwarového vybavení. Seznam těchto podpůrných opatření souvisejících s využitím digitálních technologií poskytuje platná školská legislativa. Konkrétní řešení se liší podle druhu znevýhodnění a jeho závažnosti a je žákovi poskytnuto na základě doporučení školského poradenského zařízení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Renata Votavová

Řečová výchova pro základní školy vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodická podpora a praktické náměty pro výuku řečové výchovy spolu s ukázkami zpracování některých lekcí.
Autor Marcela Šnajdrová

Celoškolní celoroční projekty v praxi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.
Autor Miroslava Křupalová

Informace MŠMT k zabezpečení vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami s podporou asistence
č.j. 14 453/2005-24

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis funkce asistenta pedagoga pro žáky se zdravotním postižením a asistenta pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním, včetně platového zařazení.
Autor MŠMT

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami – Vliv zahraničních trendů na náš vzdělávací systém

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje zahraniční trendy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a stručně hodnotí dosažený stav u nás. Vymezuje strategie inkluzivního vzdělávání ke standardům zemí Evropské unie.
Autor Jiří Pilař

Cesta je cíl

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V tomto příspěvku je popsán proces integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP), respektive se zdravotním postižením, v naší škole a překonávání obtíží, které tento proces provázejí. U každého žáka je charakterizována povaha jeho SVP, vyjmenovány používané pomůcky a prostředky, popsány metody práce se žákem a potíže, které se v průběhu procesu integrace vyskytly. Také je uvedeno, jakým způsobem byly potíže řešeny a jaké ponaučení pro další práci je možné si odnést z jejich řešení.
Autor Miroslav Stojčenko

Zvířata I

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dvoudílný seriál je ukázkou, jak lze během dvou vyučovacích bloků zaměřených na jedno téma (zvířata) rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků potřebných k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání. Námět je určen zejména učitelům základních škol speciálních v nižších ročnících; umožňuje upravit materiál podle speciálních vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků.
Autor Petra Pšeničková

Zvířata II

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dvoudílný seriál je ukázkou, jak lze během dvou vyučovacích bloků zaměřených na jedno téma (zvířata) rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků potřebných k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání. Námět je určen zejména učitelům základních škol speciálních v nižších ročnících; umožňuje upravit materiál podle speciálních vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 35