Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Geometrické tvary I

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V první části třídílného seriálu se žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) seznámí se čtyřmi kamarády: trojúhelníkem, kruhem, čtvercem a obdélníkem. Budou mít možnost napínavý příběh dokončit, převyprávět a ve zbytku dne s těmito geometrickými tvary zažít spoustu her a činností. Na tématu geometrické tvary mohou rozvíjet řeč, sluchové a zrakové vnímání, orientaci, motoriku i předmatematické představy.
Autor Petra Pšeničková

Geometrické tvary III

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V třetí části seriálu žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) nadále pracují s příběhem o dvou bratrech (čtverec, obdélník) a jejich kamarádech (trojúhelník, kruh). Zahrají si hry a aktivity na rozvoj řeči, sluchového a zrakového vnímání, orientace, motoriky i předmatematických představ. Vyzkouší si např. role divadelních herců, hudebníků, výtvarníků i závodníků.
Autor Petra Pšeničková

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami – Vliv zahraničních trendů na náš vzdělávací systém

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje zahraniční trendy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a stručně hodnotí dosažený stav u nás. Vymezuje strategie inkluzivního vzdělávání ke standardům zemí Evropské unie.
Autor Jiří Pilař

Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál článků popisuje na případu konkrétního žáka-cizince bez znalosti češtiny proces integrace do základní školy, sestavení plánu pedagogické podpory (PLPP) a jeho naplňování, je doplněn o praktickou ukázku.
Autor Alice Kourkzi

Začínající asistent pedagoga

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V textu popisuji své zkušenosti s prací asistenta pedagoga na základní škole. Tuto pracovní pozici jsem zastávala v době svého studia na pedagogické fakultě. Dnes, kdy jsem sama pedagogem, předkládám zamyšlení nad řešením některých problémů, které mne při práci asistenta pedagoga provázely.
Autor Tereza Vrbická

Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Strategie tvorby IVP v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o zásadách tvorby individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Autor PaedDr. Olga Zelinková CSc.

Začínající učitel a asistent pedagoga

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jako třídní učitelka pracuji prvním rokem a během doby, kdy jsem na škole, se u mě ve třídě na praxi vystřídaly dvě asistentky pedagoga. V následujícím textu popisuji, jak probíhala spolupráce v prvním pololetí:
Autor Tereza Vrbická

Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze I.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poslední dobou zažívá každá škola velký nárůst asistentů pedagoga. Škola od školy a ředitel od ředitele mají různý pohled na práci asistentů pedagoga. Aby mohla fungovat spolupráce mezi vyučujícími a kvalitní vedení asistovaných žáků, je třeba mít nastavená jasná pravidla. Vzhledem k množství asistentů na naší škole jsme přistoupili k zavedení funkce koordinátora inkluze, který asistenty pedagoga v jejich práci profesionálně vede.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Zvířata II

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dvoudílný seriál je ukázkou, jak lze během dvou vyučovacích bloků zaměřených na jedno téma (zvířata) rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků potřebných k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání. Námět je určen zejména učitelům základních škol speciálních v nižších ročnících; umožňuje upravit materiál podle speciálních vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků.
Autor Petra Pšeničková

Geometrické tvary II

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V druhé části třídílného seriálu žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) nadále pracují s příběhem o dvou bratrech (čtverec, obdélník) a jejich kamarádech (trojúhelník, kruh). Zahrají si hry a aktivity rozvíjející řeč, sluchové a zrakové vnímání, orientaci, motoriku i předmatematické představy. Procvičí si rozkládání slov na slabiky, rozmotají první hlásky obrázků (slov) motanice, zažijí atmosféru závodu Formule 1 a zaskáčí si jako žáby po malých ostrůvcích v rybníce.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 35