Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál článků popisuje na případu konkrétního žáka-cizince bez znalosti češtiny proces integrace do základní školy, sestavení plánu pedagogické podpory (PLPP) a jeho naplňování a je doplněn o praktickou ukázku.
Autor Alice Kourkzi

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova I

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova III

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Začínající asistent pedagoga

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V textu popisuji své zkušenosti s prací asistenta pedagoga na základní škole. Tuto pracovní pozici jsem zastávala v době svého studia na pedagogické fakultě. Dnes, kdy jsem sama pedagogem, předkládám zamyšlení nad řešením některých problémů, které mne při práci asistenta pedagoga provázely.
Autor Tereza Vrbická

Začínající učitel a asistent pedagoga

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jako třídní učitelka pracuji prvním rokem a během doby, kdy jsem na škole, se u mě ve třídě na praxi vystřídaly dvě asistentky pedagoga. V následujícím textu popisuji, jak probíhala spolupráce v prvním pololetí:
Autor Tereza Vrbická

Rady a inspirace pro začínajícího učitele, který má asistenta pedagoga ve třídě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V této části textu se pokusím popsat samotný proces zavádění asistenta pedagoga do třídy s radami a komentáři pro usnadnění jeho zapojení a od počátku funkční spolupráce. Cílem je pomoci začínajícímu učiteli ve chvíli, kdy do třídy nastupuje asistent pedagoga. Jak asistentovi pedagoga co nejvíce usnadnit nástup a jak nastavit kvalitní spolupráci s ním i s rodiči?
Autor Tereza Vrbická

Rozvoj gramotností žáků v heterogenní třídě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Gramotnosti – tedy schopnosti číst, počítat a využívat ICT techniku – jsou nezbytné nástroje pro oblast celoživotního vzdělávání. Jsou stěžejní pro všechny žáky, aby byli schopni se dále učit. Jak ale gramotnosti skutečně rozvíjet s ohledem na možnosti a předpoklady každého žáka? Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Renata Votavová

Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze I.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poslední dobou zažívá každá škola velký nárůst asistentů pedagoga. Škola od školy a ředitel od ředitele mají různý pohled na práci asistentů pedagoga. Aby mohla fungovat spolupráce mezi vyučujícími a kvalitní vedení asistovaných žáků, je třeba mít nastavená jasná pravidla. Vzhledem k množství asistentů na naší škole jsme přistoupili k zavedení funkce koordinátora inkluze, který asistenty pedagoga v jejich práci profesionálně vede.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Asistenti pedagoga pod vedením koordinátora inkluze II.

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s asistenty vyžaduje práci systematickou, která je podložena dílčími fázemi a postupnými kroky v procesu neustálého zlepšování. Koordinátor inkluze pracuje s AP v několika fázích, řeší jejich další vzdělávání a pomáhá stanovovat plán osobního rozvoje. Celý proces práce s AP stále vyvíjíme. Počátečním krokem koordinátora inkluze ve fázi vedení je práce na rozvoji osobnosti AP.
Autor Mgr. Lada Flachsová
Celkem: 35