Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "speciální vzdělávací potřeby"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Geometrické tvary II

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V druhé části třídílného seriálu žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) nadále pracují s příběhem o dvou bratrech (čtverec, obdélník) a jejich kamarádech (trojúhelník, kruh). Zahrají si hry a aktivity rozvíjející řeč, sluchové a zrakové vnímání, orientaci, motoriku i předmatematické představy. Procvičí si rozkládání slov na slabiky, rozmotají první hlásky obrázků (slov) motanice, zažijí atmosféru závodu Formule 1 a zaskáčí si jako žáby po malých ostrůvcích v rybníce.
Autor Petra Pšeničková

Geometrické tvary III

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V třetí části seriálu žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) nadále pracují s příběhem o dvou bratrech (čtverec, obdélník) a jejich kamarádech (trojúhelník, kruh). Zahrají si hry a aktivity na rozvoj řeči, sluchového a zrakového vnímání, orientace, motoriky i předmatematických představ. Vyzkouší si např. role divadelních herců, hudebníků, výtvarníků i závodníků.
Autor Petra Pšeničková

WELCOME – Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání – úvod

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvodní článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Článek představuje publikaci a projekt včetně přehledu plánovaných článků v seriálu.
Autor Pavlína Hublová

Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Strategie tvorby IVP v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o zásadách tvorby individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.
Autor PaedDr. Olga Zelinková CSc.

Průvodce ředitele společným vzděláváním

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Novela školského zákona, především §16, přichází s novým pojetím podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Upouští od kategorizace žáků podle jejich diagnózy, která se tak stává pouze prostředkem pro nastavení cílené podpory ve vzdělávání žáků podle jejich vzdělávacích potřeb (SVP).
Autor MŠMT

Cesta je cíl

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V tomto příspěvku je popsán proces integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP), respektive se zdravotním postižením, v naší škole a překonávání obtíží, které tento proces provázejí. U každého žáka je charakterizována povaha jeho SVP, vyjmenovány používané pomůcky a prostředky, popsány metody práce se žákem a potíže, které se v průběhu procesu integrace vyskytly. Také je uvedeno, jakým způsobem byly potíže řešeny a jaké ponaučení pro další práci je možné si odnést z jejich řešení.
Autor Miroslav Stojčenko

Logopedická prevence v mateřské škole: Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší ukázku z knihy Logopedická prevence v mateřské škole, která je vhodná nejen pro učitele mateřských, ale i základních škol, stejně tak pro logopedické asistenty či preventisty. V první části článku se seznámíte s kapitolou Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností. Druhá část článku přináší ukázku edukační aktivity využitelné při prevenci narušené komunikační schopnosti.
Autor Milena Lipnická

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova I

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova III

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.
Autor Mgr. Markéta Olbertová
Celkem: 35