Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: Konstrukce IVP a nejčastější omyly
| V nakladatelství Portál, s. r. o.vyšla v roce 2011 kniha Karla Kaprálka a Zdeňka Běleckého Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Kniha přináší souhrn požadavků na funkční strukturu individuálního vzdělávacího programu (IVP) z hlediska obecné pedagogiky, závazné legislativy, teorie školského managementu i požadavků speciální pedagogiky. Je určena učitelům a ředitelům základních a speciálních škol a také studentům pedagogických fakult.  | Karel Kaprálek |
|
|
| |
|
12. 09. 2012 |
16810 |
Cesta je cíl
| V tomto příspěvku je popsán proces integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP), respektive se zdravotním postižením, v naší škole a překonávání obtíží, které tento proces provázejí. U každého žáka je charakterizována povaha jeho SVP, vyjmenovány používané pomůcky a prostředky, popsány metody práce se žákem a potíže, které se v průběhu procesu integrace vyskytly. Také je uvedeno, jakým způsobem byly potíže řešeny a jaké ponaučení pro další práci je možné si odnést z jejich řešení.  | Miroslav Stojčenko |
|
|
| |
|
24. 09. 2012 |
5790 |
Speciální pedagogika v praxi: Reedukace specifických poruch učení
| Ukázka je z knihy Speciální pedagogika v praxi. Speciální pedagogové, poradenští pracovníci, učitelé základních škol i rodiče v ní najdou přehledně zpracované informace týkající se žáků se specifickými poruchami učení a chování.
V článku se zaměřujeme na základní podmínky reedukačního procesu a poukazujeme na nejčastější chyby při reedukaci.  | M. Šauerová, K. Špačková, E. Nechlebová |
|
|
| |
|
13. 03. 2013 |
8465 |
Logopedická prevence v mateřské škole: Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností
| Článek přináší ukázku z knihy Logopedická prevence v mateřské škole, která je vhodná nejen pro učitele mateřských, ale i základních škol, stejně tak pro logopedické asistenty či preventisty.
V první části článku se seznámíte s kapitolou Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností.
Druhá část článku přináší ukázku edukační aktivity využitelné při prevenci narušené komunikační schopnosti.  | Milena Lipnická |
|
|
| |
1 komentář |
10. 09. 2013 |
15163 |
Geometrické tvary I
| V první části třídílného seriálu se žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) seznámí se čtyřmi kamarády: trojúhelníkem, kruhem, čtvercem a obdélníkem. Budou mít možnost napínavý příběh dokončit, převyprávět a ve zbytku dne s těmito geometrickými tvary zažít spoustu her a činností. Na tématu geometrické tvary mohou rozvíjet řeč, sluchové a zrakové vnímání, orientaci, motoriku i předmatematické představy.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
20. 11. 2014 |
19066 |
Geometrické tvary III
| V třetí části seriálu žáci základních škol speciálních (v nižších ročnících) nadále pracují s příběhem o dvou bratrech (čtverec, obdélník) a jejich kamarádech (trojúhelník, kruh). Zahrají si hry a aktivity na rozvoj řeči, sluchového a zrakového vnímání, orientace, motoriky i předmatematických představ. Vyzkouší si např. role divadelních herců, hudebníků, výtvarníků i závodníků.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
02. 12. 2014 |
13973 |
Žák bez znalosti češtiny ve třídě – část 2
| Seriál článků popisuje na případu konkrétního žáka-cizince bez znalosti češtiny proces integrace do základní školy, sestavení plánu pedagogické podpory (PLPP) a jeho naplňování a je doplněn o praktickou ukázku.  | Alice Kourkzi |
|
|
| |
|
24. 10. 2018 |
2401 |
Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova II
| Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.  | Mgr. Markéta Olbertová |
|
|
| |
|
12. 11. 2018 |
1281 |
Hodnocení žáků ve školním vzdělávacím programu ZŠ Gajdošova III
| Hodnocení a přístup k hodnocení žáků lze považovat za jeden z ukazatelů kultury školy, která je připravena vzdělávat žáky s různou mírou nadání, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud chceme žáky hodnocením motivovat, dosahovat jejich osobního maxima bez vytváření jakýchkoli žebříčků, je třeba k němu přistupovat promyšleně, tvořit kritéria, která budou pro všechny spravedlivá. Jako ředitelka školy a speciální pedagožka jsem měla ve školské praxi možnost oblast hodnocení ovlivňovat. Jsem velmi ráda, že jsem měla podporu pedagogů. Těch, kteří chtěli žáky něco naučit, byli schopni dávat druhou šanci, nabízet konzultace, být partnery.  | Mgr. Markéta Olbertová |
|
|
| |
|
15. 11. 2018 |
1311 |
Rady a inspirace pro začínajícího učitele, který má asistenta pedagoga ve třídě
| V této části textu se pokusím popsat samotný proces zavádění asistenta pedagoga do třídy s radami a komentáři pro usnadnění jeho zapojení a od počátku funkční spolupráce. Cílem je pomoci začínajícímu učiteli ve chvíli, kdy do třídy nastupuje asistent pedagoga. Jak asistentovi pedagoga co nejvíce usnadnit nástup a jak nastavit kvalitní spolupráci s ním i s rodiči?  | Tereza Vrbická |
|
|
| |
|
21. 11. 2018 |
2356 |