Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Informace MŠMT k zabezpečení vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami s podporou asistence č.j. 14 453/2005-24
| Popis funkce asistenta pedagoga pro žáky se zdravotním postižením a asistenta pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním, včetně platového zařazení.  | MŠMT |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
22. 12. 2005 |
12581 |
Řečová výchova pro základní školy vzdělávající žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
| Metodická podpora a praktické náměty pro výuku řečové výchovy spolu s ukázkami zpracování některých lekcí.  | Marcela Šnajdrová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
22. 03. 2006 |
21286 |
Celoškolní celoroční projekty v praxi
| Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.  | Miroslava Křupalová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
03. 06. 2009 |
14131 |
Charakteristika ŠVP - příklady zpracování - zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
| Ukázky zpracování doplněné krátkým komentářem.  | VÚP |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 09. 2009 |
3423 |
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami – Vliv zahraničních trendů na náš vzdělávací systém
| Příspěvek přibližuje zahraniční trendy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a stručně hodnotí dosažený stav u nás. Vymezuje strategie inkluzivního vzdělávání ke standardům zemí Evropské unie.  | Jiří Pilař |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
09. 12. 2010 |
15946 |
Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: Konstrukce IVP a nejčastější omyly
| V nakladatelství Portál, s. r. o.vyšla v roce 2011 kniha Karla Kaprálka a Zdeňka Běleckého Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Kniha přináší souhrn požadavků na funkční strukturu individuálního vzdělávacího programu (IVP) z hlediska obecné pedagogiky, závazné legislativy, teorie školského managementu i požadavků speciální pedagogiky. Je určena učitelům a ředitelům základních a speciálních škol a také studentům pedagogických fakult.  | Karel Kaprálek |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
12. 09. 2012 |
18479 |
Cesta je cíl
| V tomto příspěvku je popsán proces integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP), respektive se zdravotním postižením, v naší škole a překonávání obtíží, které tento proces provázejí. U každého žáka je charakterizována povaha jeho SVP, vyjmenovány používané pomůcky a prostředky, popsány metody práce se žákem a potíže, které se v průběhu procesu integrace vyskytly. Také je uvedeno, jakým způsobem byly potíže řešeny a jaké ponaučení pro další práci je možné si odnést z jejich řešení.  | Miroslav Stojčenko |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
24. 09. 2012 |
6542 |
Speciální pedagogika v praxi: Reedukace specifických poruch učení
| Ukázka je z knihy Speciální pedagogika v praxi. Speciální pedagogové, poradenští pracovníci, učitelé základních škol i rodiče v ní najdou přehledně zpracované informace týkající se žáků se specifickými poruchami učení a chování.
V článku se zaměřujeme na základní podmínky reedukačního procesu a poukazujeme na nejčastější chyby při reedukaci.  | M. Šauerová, K. Špačková, E. Nechlebová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
13. 03. 2013 |
9689 |
Domácí vzdělávání bude možné i na 2. stupni ZŠ
| MŠMT na základě šestiletého pokusného ověřování odsouhlasilo zavedení individuálního (domácího) vzdělávání i na 2. stupeň základní školy. Po schválení novely školského zákona budou moci tuto formu výuky využít např. děti se speciálními vzdělávacími potřebami, dlouhodobými zdravotními problémy nebo děti mimořádně nadané.  | Alena Nová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 06. 2013 |
6170 |
Logopedická prevence v mateřské škole: Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností
| Článek přináší ukázku z knihy Logopedická prevence v mateřské škole, která je vhodná nejen pro učitele mateřských, ale i základních škol, stejně tak pro logopedické asistenty či preventisty.
V první části článku se seznámíte s kapitolou Specifický přístup k dětem s narušenou komunikační schopností.
Druhá část článku přináší ukázku edukační aktivity využitelné při prevenci narušené komunikační schopnosti.  | Milena Lipnická |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
10. 09. 2013 |
16832 |