Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "socializace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "socializace"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Životopis věcí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje možnosti využití výukové aktivity Životopis věcí v předškolním vzdělávání a ve vybraných vzdělávacích oborech základního vzdělávání.
Autor Mgr. Simona Šedá

Využití arteterapeutických technik k harmonizaci osobnosti dětí v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis arteterapeutických postupů za účelem socializace dětí v mateřských školách (převzato z RAABE).
Autor Barbora Hádlíková

Úvod do sociálních sítí: sociologická a demografická data

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možností, jak pochopit změny v komunikaci a užívání sociálních sítí, je více. My se podíváme na demografické a sociologické údaje, které se týkají toho, jakým způsobem se lidé na sociálních sítích chovají a jací skutečně jsou. Zaměříme se také na změny, které sociální sítě vyvolávají ve společnosti.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: etické a sociální problémy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozvoj sociálních sítí s sebou nese řadu nových etických a sociálních problémů, které si zaslouží určitý čas ve výuce. Žáci se mohou ocitnout před velkým množstvím otázek, na které budou bez předchozího rozvážení jen obtížně hledat odpovědi.
Autor Bc. Monika Černá

Sousedé

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem této aktivity je seznámit žáky s kulturními a regionálními specifiky našich sousedů.
Autor Josef Vlach

Sociálně psychologický výcvik jako forma rozvoje sociálních kompetencí žáků středních škol

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje výsledky realizace celoročního sociálně psychologického výcviku v gymnáziu a ve středních odborných školách. Cílem metody byl rozvoj sociálních kompetencí žáků prvních ročníků.
Autor Lenka Krejčová

Skupinová práce na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.
Autor Jan Šindelář

Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nazvaný Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole se zaměřuje na rozvoj spolupráce, empatie a vzájemné poznávání dětí. První část článku se zabývá tématem mateřská škola a socializace, sociálním postavením dětí ve skupině. Poté navazuje část zabývající se tématem prosociálních her. A na závěr článku uvádím několik didaktických her s prosociálními cíli, s cíli rozvoje pozitivních vztahových relací mezi dětmi ve skupině.
Autor Lucie Zormanová

Poruchy socializace u dětí a dospívajících: Jak rozumět pojmu osobnostní a sociální výchova?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek předkládá ukázku \"Jak rozumět pojmu \"osobnostní a sociální výchova\"?\" z knihy Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Autorem ukázky je Josef Valenta.
Autor R. Jedlička a kol.

Objektivita v médiích – Závěr

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je výňatkem z článku Objektivita v médiích mediálně pedagogický pohled, který vyšel v časopise Pedagogika v červnu 2010. Masová komunikační média významně ovlivňují charakter edukačně-socializačního procesu v moderní společnosti. Mediální obsahy, jimž je publikum vystaveno, však podléhají konkrétním principům a metodám žurnalistické práce s realitou. Článek studuje vlastnosti a účinky novinářské objektivity, kterou chápe jako hlavní konstitutivní princip profesionálního žurnalismu, v kontextu společenské komunikace, edukace a socializace. V protikladu k obecně sdílenému chápání novinářské objektivity jako prostředku nestranného pozorování společenských jevů přichází autor s představou proměny funkce objektivity v nástroj mocenské kontroly obsahu veřejné komunikace. Novou úlohu teoretické pedagogiky spatřuje proto v rozvoji mediální pedagogiky jako disciplíny zaměřené na výzkum pedagogických aspektů fungování médií v moderní společnosti a přinášející, mimo jiné, hlubší porozumění charakteru mediální edukace a socializace nezbytné pro eliminaci jejich negativních důsledků.
Autor Petr Valenta
Celkem: 19