Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "socializace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "socializace"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nazvaný Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole se zaměřuje na rozvoj spolupráce, empatie a vzájemné poznávání dětí. První část článku se zabývá tématem mateřská škola a socializace, sociálním postavením dětí ve skupině. Poté navazuje část zabývající se tématem prosociálních her. A na závěr článku uvádím několik didaktických her s prosociálními cíli, s cíli rozvoje pozitivních vztahových relací mezi dětmi ve skupině.
Autor Lucie Zormanová

Skupinová práce na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.
Autor Jan Šindelář

Poruchy socializace u dětí a dospívajících: Jak rozumět pojmu osobnostní a sociální výchova?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek předkládá ukázku \"Jak rozumět pojmu \"osobnostní a sociální výchova\"?\" z knihy Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Autorem ukázky je Josef Valenta.
Autor R. Jedlička a kol.

Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku: Potřeba podpory, opory

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem knihy Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku z nakladatelství Portál je předat podstatné a výzkumy získané informace o současných dětech, a to v souvislosti s řešením situací, které běžně nastávají. Ukázka z knihy se zabývá základními sociálními potřebami, konkrétně potřebou podpory a opory. Teoretické pojednání je doplněno kazuistikou a jejím řešením. Nejenom ukázka ale celá publikace upozorňuje na zásadní výchovné chyby, kterých se dopouštějí dnešní rodiče. Kniha by neměla chybět v knihovničce učitelů mateřských a základních škol, využijí ji i rodiče a vychovatelé zejména v době předškolní docházky a těsně po zahájení školní docházky.
Autor Jan Svoboda

Životopis věcí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje možnosti využití výukové aktivity Životopis věcí v předškolním vzdělávání a ve vybraných vzdělávacích oborech základního vzdělávání.
Autor Mgr. Simona Šedá

Genderové aspekty inkluzivního vzdělávání

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V článku se věnuji problematice genderu, kterou zasazuji do kontextu inkluzivního vzdělávání. Zaměřuji se na rodinu a školu jako instituce, které se primárně podílejí na procesu genderové socializace. Je zde rovněž vymezen rozdíl mezi pohlavím a genderem. Také jsou zmíněny přínosy i úskalí, se kterými se lze setkat při reprodukci genderových stereotypů a je uvedeno několik konkrétních příkladů, jak k této reprodukci často dochází.
Autor Lucie Hrdličková

Úvod do sociálních sítí: sociologická a demografická data

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možností, jak pochopit změny v komunikaci a užívání sociálních sítí, je více. My se podíváme na demografické a sociologické údaje, které se týkají toho, jakým způsobem se lidé na sociálních sítích chovají a jací skutečně jsou. Zaměříme se také na změny, které sociální sítě vyvolávají ve společnosti.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: etické a sociální problémy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozvoj sociálních sítí s sebou nese řadu nových etických a sociálních problémů, které si zaslouží určitý čas ve výuce. Žáci se mohou ocitnout před velkým množstvím otázek, na které budou bez předchozího rozvážení jen obtížně hledat odpovědi.
Autor Bc. Monika Černá

Objektivita v médiích – Závěr

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je výňatkem z článku Objektivita v médiích mediálně pedagogický pohled, který vyšel v časopise Pedagogika v červnu 2010. Masová komunikační média významně ovlivňují charakter edukačně-socializačního procesu v moderní společnosti. Mediální obsahy, jimž je publikum vystaveno, však podléhají konkrétním principům a metodám žurnalistické práce s realitou. Článek studuje vlastnosti a účinky novinářské objektivity, kterou chápe jako hlavní konstitutivní princip profesionálního žurnalismu, v kontextu společenské komunikace, edukace a socializace. V protikladu k obecně sdílenému chápání novinářské objektivity jako prostředku nestranného pozorování společenských jevů přichází autor s představou proměny funkce objektivity v nástroj mocenské kontroly obsahu veřejné komunikace. Novou úlohu teoretické pedagogiky spatřuje proto v rozvoji mediální pedagogiky jako disciplíny zaměřené na výzkum pedagogických aspektů fungování médií v moderní společnosti a přinášející, mimo jiné, hlubší porozumění charakteru mediální edukace a socializace nezbytné pro eliminaci jejich negativních důsledků.
Autor Petr Valenta

Objektivita v médiích – Příklad pořadu Tykadlo

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je výňatkem z článku Objektivita v médiích – mediálně pedagogický pohled, který vyšel v časopise Pedagogika v červnu 2010. Masová komunikační média významně ovlivňují charakter edukačně-socializačního procesu v moderní společnosti. Mediální obsahy, jimž je publikum vystaveno, však podléhají konkrétním principům a metodám žurnalistické práce s realitou. Článek studuje vlastnosti a účinky novinářské objektivity, kterou chápe jako hlavní konstitutivní princip profesionálního žurnalismu, v kontextu společenské komunikace, edukace a socializace. V protikladu k obecně sdílenému chápání novinářské objektivity jako prostředku nestranného pozorování společenských jevů přichází autor s představou proměny funkce objektivity v nástroj mocenské kontroly obsahu veřejné komunikace. Novou úlohu teoretické pedagogiky spatřuje proto v rozvoji mediální pedagogiky jako disciplíny zaměřené na výzkum pedagogických aspektů fungování médií v moderní společnosti a přinášející, mimo jiné, hlubší porozumění charakteru mediální edukace a socializace nezbytné pro eliminaci jejich negativních důsledků.
Autor Petr Valenta
Celkem: 19