Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální sítě"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální sítě"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Možnosti DVPP v oblasti nových médií u nás a v Nizozemsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek poskytuje popis aktuálních možností dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základních školách v oblasti nových médií v České republice a v Nizozemsku a srovnává principy obou zemí v této oblasti.
Autor Martina Dobosiová

Role sociálních médií ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Úvaha nad rolí sociálních sítí ve výuce založená na studiích zahraničních odborníků spojená s návrhem, jak by problematiku měli vnímat učitelé.
Autor Jiří Peňáz

Středisko mediální výchovy Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento článek informuje o nově založeném Středisku mediální výchovy na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a jeho aktivitách.
Autor Martina Dobosiová

Kategorie současných sociálních sítí a aktuální sociální sítě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o kategoriích sociálních sítích, které nejsou v pedagogické společnosti všeobecně známy, a popisuje některé z aktuálních sociálních sítí. Také nabízí tipy a způsoby využití některých uvedených sociálních sítí ve vyučování.
Autor Martina Dobosiová

Pracovat nahlas

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Vysvětlení pojmu, který popisuje formu online sdílení výsledků práce a má hodně blízko k příbuzné vlastnosti online odborníků včetně učitelů, a sice k návodnosti. Článek je příspěvkem k Týdnu otevřeného vzdělávání 2015.
Autor Bořivoj Brdička

8 tipů pro výuku online

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pokračování inspirace na začlenění technologií a online prostředí do výuky vedená snahou autora ukázat, kudy vede cesta, po které se sám před časem vydal.
Autor Bc. Miloslav Khas

Mají sociální sítě ve škole své místo?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Inspirace ukazující, proč má smysl výukový potenciál sociálních sítí sledovat a snažit se ho do výuky aplikovat.
Autor Bc. Miloslav Khas

Jak na internet: Rizika sociálních sítí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální sítě jsou určeny k seznamování a k udržování kontaktů mezi kamarády a známými. Umožňují také rychlou výměnu informací. U většiny sociálních sítí jsou vámi zveřejněné údaje zobrazeny všem vašim kontaktům. Podle nastavení pak také kontaktům vašich kontaktů, všem uživatelům dané služby a v nejhorším případě všem uživatelům Internetu. Některé sociální sítě však umožňují rozdělení přátel na různé podskupiny, například rodinu a pracovní kolektiv. Na základě toho rozdělení je pak možné řídit, komu se jaká informace zobrazí.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Sociální sítě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální sítě jsou určeny k seznamování a k udržování kontaktů mezi kamarády a známými. Umožňují také rychlou výměnu informací. U většiny sociálních sítí jsou vámi zveřejněné údaje zobrazeny všem vašim kontaktům. Podle nastavení pak také kontaktům vašich kontaktů, všem uživatelům dané služby a v nejhorším případě všem uživatelům Internetu. Některé sociální sítě však umožňují rozdělení přátel na různé podskupiny, například rodinu a pracovní kolektiv. Na základě toho rozdělení je pak možné řídit, komu se jaká informace zobrazí.
Autor Akademie CZ.NIC

Digitální návštěvníci a rezidenti mezi dětmi na společném hřišti sociální sítě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek vychází ze studia výzkumu profesora Davida Whita z Oxfordu, který se zabýval typologií uživatelů sociálních sítí ve školním prostředí, a propojuje ho s vlastním průzkumem u vlastních žáků autora.
Autor Milan Žemlička
Celkem: 53