Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální sítě"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální sítě"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

10 tipů, jak se stát online učitelem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled doporučení pro působení učitelů v online prostředí předkládaný sdružením Edutopia jako výstup nedávné konference mezinárodního profesního sdružení ASCD.
Autor Marie Salcmanová

4 důvody, proč používat Twitter ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o tom, jak může být ve výuce využita sociální sít Twitter, která je založená na příspěvku z blogu newyorské učitelky 5. třídy Christine Boyer.
Autor Lucie Čermáková

8 tipů pro výuku online

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pokračování inspirace na začlenění technologií a online prostředí do výuky vedená snahou autora ukázat, kudy vede cesta, po které se sám před časem vydal.
Autor Bc. Miloslav Khas

Bezpečnost dětí na internetu: Závislost na počítačových hrách a internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kniha, ze které jsme vybrali ukázku, upozorňuje především rodiče na úskalí a nebezpečí, která číhají na děti na internetu. Najdete zde témata jako Skrytí agresoři na Internetu, Pornografie v dětském pokoji, Kdo vlastně sleduje vaše fotky, Co nepatří na sociální sítě, Virové odposlechy počítačů, Počítačové hry: zlo, nebo přínos?, Tresty rodičům za činy jejich dětí a konečně Kdo a kde vám pomůže. Jako ukázku jsme zvolili část, která se zabývá velmi současným problémem - závislostí na počítačových hrách a internetu.
Autor L. Eckertová, D. Dočekal

Bonnie Stewart – digitální pedagožka sociálních sítí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Představení známé odbornice na výukové využití sociálních sítí, která působí na kanadské University of Prince Edward Island a která umí velmi názorně vysvětlit současné postavení vzdělávacích technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Čeští politici na sociálních sítích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Čeští politici na sociálních sítích pracuje s tématy, jako je politický pluralismus a mediální výchova. Vede žáky k analýze mediálního obsahu, jeho rozboru a porozumění. Tedy témat, se kterými jsou žáci dnes a denně konfrontováni, a to hlavně mimo školní prostředí. Při aktivitě žáci prohlubují schopnost spolupracovat ve skupině. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Co bychom měli vědět o botech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Základní informace o aktuálním stavu vývoje aplikací, které disponují umělou inteligencí, existují v online prostoru a chovají se jako člověk (robot bez těla).
Autor Bořivoj Brdička

Co je to „folksonomy“?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Vysvětlení nového pojmu, který byl zaveden s příchodem webu 2. generace.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální návštěvníci a rezidenti mezi dětmi na společném hřišti sociální sítě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek vychází ze studia výzkumu profesora Davida Whita z Oxfordu, který se zabýval typologií uživatelů sociálních sítí ve školním prostředí, a propojuje ho s vlastním průzkumem u vlastních žáků autora.
Autor Milan Žemlička

Digitální stopa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se za pomoci pracovního listu a doplňujících praktických aktivit postupně seznamují s problematikou tvorby normální a digitální stopy. Pracují a diskutují nejprve samostatně a pak ve smíšených dvojicích (děvče a chlapec). Učitel žáky v aktivitě doprovází a podporuje, při závěrečné diskuzi zaznamenává zajímavé postřehy a provede jejich zhodnocení.
Autor InGeneration
Celkem: 53