Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální síť"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální síť"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Úvod do problematiky sociálních sítí

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální sítě představují nesporně jeden z největších sociálních, ekonomických i kulturních a komunikačních fenoménů dnešní společnosti. Téměř všude se o nich mluví, píše a diskutuje. Přesto má jistě smysl se podívat na to, co to vlastně sociální síť je, či na několik konkrétních příkladů.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: geosociální sítě

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
S rozšířením telefonů, které mají zabudovaný GPS senzor, došlo k rozvoji geosociálních sítí, které nabízejí spojení společenské interakce a lokalizace. V následujícím článku se podíváme na nejznámější příklady – Foursquare, Google Latitude a další. Zaměříme se na jejich možné využití ve výuce a případná rizika.
Autor Bc. Monika Černá

Gamifikace (nejen) v sociálních sítích

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nejen sociální sítě se snaží o to, aby jejich uživatelé byli co možná nejaktivnější, a to v téměř libovolném ohledu. V následujícím článku se zaměříme na základní metody motivace a gamifikace, které se používají v sociálních sítích, ale nejen v nich.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: 3D světy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Když se řekne 3D sociální síť, většině lidí se vybaví populární Second Life. Pravdou je, že není v této oblasti osamocená. Jaké možnosti přinášejí 3D sociální sítě pro vzdělávání a co může být jejich rizikovým faktorem? I na to se pokusíme najít odpověď v tomto příspěvku.
Autor Bc. Monika Černá

Prodej mi Instagram!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V příspěvku je popsaná aktivita, která je založena na skupinové práci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a zpracování prezentace s následným představením výsledků práce. Cílem aktivity je podpořit znalosti žáků v předmětu Výchova k občanství, a to v rámci věcí a situací, které jsou žákům blízké – sociální sítě, v tomto případě Instagram. Celé aktivita je propojena s rozvojem digitální gramotnosti žáků. Aktivitu je možno využít i v dalších vyučovacích předmětech (např. Člověk a svět práce). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik
Celkem: 15