Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální síť"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sociální síť"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Staying safe online

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje integrovanou výuku anglického jazyka a informačních a komunikačních technologií.
Autor Tereza Šmídová

Rozvíjení digitální gramotnosti ve Výchově ke zdraví

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hlavním záměrem tohoto materiálu je charakterizovat význam digitálních technologií při rozvíjení kompetencí/gramotností žáků ve výchově ke zdraví, specifikovat očekávané výsledky učení výchovy ke zdraví, jejichž naplňování předpokládá využívání digitálních technologií, a konkretizovat možnosti (příležitosti), které nabízí výchova ke zdraví pro rozvíjení digitální gramotnosti žáků. Materiál dále poskytuje učitelům vybrané náměty pro efektivní a smysluplné využívání digitálních technologií při výuce problematiky zdraví a bezpečí. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PaedDr. Jan Tupý

Clubhouse a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy.
Autor Jaroslav Mašek

Digitální stopa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se za pomoci pracovního listu a doplňujících praktických aktivit postupně seznamují s problematikou tvorby normální a digitální stopy. Pracují a diskutují nejprve samostatně a pak ve smíšených dvojicích (děvče a chlapec). Učitel žáky v aktivitě doprovází a podporuje, při závěrečné diskuzi zaznamenává zajímavé postřehy a provede jejich zhodnocení.
Autor InGeneration

Úvod do problematiky sociálních sítí

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální sítě představují nesporně jeden z největších sociálních, ekonomických i kulturních a komunikačních fenoménů dnešní společnosti. Téměř všude se o nich mluví, píše a diskutuje. Přesto má jistě smysl se podívat na to, co to vlastně sociální síť je, či na několik konkrétních příkladů.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: měření vlivu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pro řadu profesí (a ostatně i jednotlivců) je důležité mít představu o tom, jak jsou v rámci sociálních sítí vlivné. Ač je tento parametr velmi diskutabilní, tak existuje řada nástrojů, které se jej snaží kvantifikovat. Není tak nic snazšího, než nechat žáky, aby změřili svůj vliv na ostatní uživatele.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: geosociální sítě

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
S rozšířením telefonů, které mají zabudovaný GPS senzor, došlo k rozvoji geosociálních sítí, které nabízejí spojení společenské interakce a lokalizace. V následujícím článku se podíváme na nejznámější příklady – Foursquare, Google Latitude a další. Zaměříme se na jejich možné využití ve výuce a případná rizika.
Autor Bc. Monika Černá

Gamifikace (nejen) v sociálních sítích

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nejen sociální sítě se snaží o to, aby jejich uživatelé byli co možná nejaktivnější, a to v téměř libovolném ohledu. V následujícím článku se zaměříme na základní metody motivace a gamifikace, které se používají v sociálních sítích, ale nejen v nich.
Autor Bc. Monika Černá

Úvod do sociálních sítí: 3D světy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Když se řekne 3D sociální síť, většině lidí se vybaví populární Second Life. Pravdou je, že není v této oblasti osamocená. Jaké možnosti přinášejí 3D sociální sítě pro vzdělávání a co může být jejich rizikovým faktorem? I na to se pokusíme najít odpověď v tomto příspěvku.
Autor Bc. Monika Černá

Svobodné strukturování a jeho význam ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jsme zvyklí své úvahy zaznamenávat lineárně a vedeme k tomu i další generace. To, jaký přínos nám může nabídnout alternativní způsob zápisu, zkoumám na konkrétních pracích dětí na prvním stupni v aplikaci OrgPad. OrgPad přichází s novým způsobem zaznamenávání myšlenek, jehož východiskem je naprostá volnost ve strukturování. Přesto nás však vede k řádu, protože nám nastavuje zrcadlo. Sleduje naše asociace, na které můžeme nahlížet a v duchu pedagogického konstruktivismu s nimi dále pracovat, konkrétně např. v interdisciplinárně pojatém projektovém vyučování. Článek se tedy snaží stručně nastínit význam využití svobodného strukturování ve školní praxi.
Autor Barbora Jeřábková
Celkem: 15