Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Technologie na pomoc vyhodnocení sociálního klima třídy
| Námět na možnou formu zpracování problematiky sociálního klimatu ve třídě, včetně použití volně dostupného nástroje využívajícího databázi MS Access. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | František Hajdekr |
|
|
| |
|
07. 12. 2017 |
2953 |
Dobrovolnictví jako zážitek II.
| Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. V této části se zaměřujeme především na motivaci a oceňování dobrovolníků.  | Ivana Čamková |
|
|
| |
|
14. 01. 2015 |
4832 |
Dobrovolnictví jako zážitek I.
| Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. Ukazuje, co dobrovolnictví přináší mladému člověku, který hledá praktické zkušenosti, jak mění vztahy v kolektivu a atmosféru školy. Nabízí i konkrétní rady, jak při organizaci dobrovolnických aktivit postupovat.  | Ivana Čamková |
|
|
| |
|
31. 12. 2014 |
4620 |
Vliv interkulturních rozdílů na edukační klima ve školní třídě
| Začleňování žáků-cizinců různého původu do základní školy působí pedagogům značné problémy, a proto bychom chtěli stručně popsat interkulturní rozdíly a odlišnosti, jež mají vliv na chování žáků těchto národů v kolektivu multikulturní třídy v jiném školním prostředí, tedy v odlišném edukačním klimatu.
Článek byl vytvořen na základě příručky Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole, která vznikla v roce 2012 pod patronací MŠMT. Všechny kapitoly z příručky budou součástí uceleného seriálu článků. Příručka je jako příloha ke stažení přiložena k úvodnímu článku celého seriálu.
Některé části kapitol vycházejí ze zkušeností pedagogů, kteří se účastnili e-learningového kurzu v rámci projektu z ESF s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení (CZ.1.07/1.2.00/08.0104 ). Informace týkající se využití národního korpusu a žákovského korpusu CzeSL pro výuku cizinců vycházejí z projektu Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/07.0259).  | J. Šindelářová, S. Škodová |
|
|
| |
|
05. 06. 2013 |
5365 |
Komunikace ve školní třídě
| Na základě dlouhodobého pozorování a videonahrávek vyučovacích hodin poskytuje kniha nakladatelství Portál, s. r. o. zajímavé informace o probíhající komunikaci mezi učitelem a žáky. Kniha popisuje komunikaci týkající se nejen vyučovacích obsahů ale i utvářející vztahy mezi učitelem a žákem.
Zajímavé čtení pro studenty, učitele i odborníky z oblasti pedagogiky.  | Šeďová, K.; Švaříček, R.; Šalamounová, Z. |
|
|
| |
|
14. 05. 2013 |
7849 |
Formování sociálního klimatu ve třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
| Příspěvek se zabývá problematikou vytváření zdravého sociálního klimatu ve škole, kde se vzdělává velký počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. K tomu škola využívá různé nástroje, zejména seznamovací programy, diagnostiku tříd a nástroje pro včasnou intervenci. Příspěvek seznamuje s těmito nástroji a různými psychosociálními hrami, které jsou zaměřeny na vzájemné poznání, posilování sociálních a personálních dovedností a na nácvik komunikačních dovedností.  | Martina Janoušková |
|
|
| |
|
09. 10. 2012 |
7049 |
Zjišťování úrovně klimatu třídy pomocí dotazníku MOJE TŘÍDA
| Příspěvek představuje postup při přípravě a realizaci netradičního autorského dotazníku MOJE TŘÍDA. Otázky jsou zaměřeny na zjišťování sociálního klimatu ve třídách a vztahy mezi žáky na 1. stupni základní školy praktické. Třídní učitelé na základě výsledků mohou získat určité informace o stavu své třídy i jednotlivých žácích, kteří se samostatně vyjadřují k různým problémům a situacím ve své třídě.  | Věra Kundratová |
|
|
| |
|
02. 09. 2008 |
21891 |