Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "smyslové vnímání"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "smyslové vnímání"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Mozek a smysly

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Celá hodina probíhá metodou kritického myšlení. Žáci si zopakují a pochopí činnost a funkci mozku na příkladu srovnání s osobním počítačem (PC) a jeho periferiemi. Vědomosti si ověří a upevní úlohami v pracovním listě.
Autor Milan Libertín

Držíme se určitých mezí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V naší společnosti je kladen důraz na kulturu a vzdělání dětí. Záleží na přístupu učitele a rodičů, jakým způsobem dítě povedou. Snažme se zaujmout dítě v předškolním období náměty vedoucí k rozvoji jemné motoriky a jednotlivých smyslových orgánů a připravit dítě na vstup do školy. Využijme jednoduchých dětských říkanek a písniček pro rozvoj rytmu a pohybu. Rozvíjejme sluchovou a zrakovou schopnost dětí.
Autor Hana Hrabalová

Mýdlárna

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program inspirovaný povídkou J. Čapka – Mytí je v první rovině zaměřen na osobní hygienu a péči o sebe. Dále je však zaměřen na altruismus, pomoc druhému člověku. Velký význam je v lekci přikládán smyslovému vnímání – především hmatu a čichu. Děti dostanou příležitost pracovat s netradičním modelovacím materiálem – mýdlovou hmotou.
Autor Dana Tvrďochová

Jak nevidomý žák vidí chemické reakce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Články s touto problematikou na Metodickém portále chybí a je nutno říci, že zrakově postižených žáků integrovaných do běžných škol je možná více, než bychom si asi mysleli.
Autor Jiří Fuksa

Nevidomý žák a laboratorní práce z chemie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek vychází z osobní zkušenosti a poznatků s nevidomým žákem, integrovaným v běžné základní škole. Předsudky, často přetrvávající z dob minulých, neochota některých pedagogů měnit „zavedené“ nebo naopak zbytečné obavy z nebezpečí úrazu, většinou nevidomého nebo silně slabozrakého žáka prakticky vyřadí z činnosti a odkáží jej na to, aby pouze sledoval pasivně jakýsi pro něj mnohdy neidentifikovatelný „mumraj“ v laboratoři, sledovaný z povzdálí.
Autor Jiří Fuksa

Dobrodružná cesta krále Podzimníka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím vlastního prožitku a smyslového vnímání získávají děti poznatky o podzimu. Program probíhá v přírodě – na zahradě, louce, parku... V jeho průběhu děti pomáhají králi Podzimníkovi zvítězit nad drakem Frňákem, který unesl princeznu Duběnku.
Autor Dana Tvrďochová

Bačkůrky z mechu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Bačkůrky z mechu je program inspirovaný nejen stejnojmennou básní Mileny Lukešové, ale především jarní přírodou, světem v trávě. Jde zážitkový program využívající techniky dramatické výchovy. Vede děti k hlubšímu poznávání přírody i sebe samých.
Autor Dana Tvrďochová

Jak jsme slavili masopust

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Tento příspěvek vznikl v únoru s cílem seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu, společně prožít radost a veselí. Motivuje děti k rozvíjení myšlení, zručnosti, tvořivosti i fantazii při výtvarných a jiných činnostech.
Autor Alžběta Palatinová

Ptáčci v zimě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Tento příspěvek vznikl na podnět dětí, které pozorovaly ptáky v zimě, chtěly se naučit o ně pečovat a něco nového se o nich dozvědět.
Autor Alžběta Palatinová

Moje krajina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Co pro mladší žáky vůbec znamená krajina? V průběhu terénních programů zaměřených na téma krajiny se ukázalo, že pro mladší žáky je vnímání krajiny jako celku obtížné a abstraktní. Uvedený příspěvek se snaží ve formě strukturované procházky po okolí školy přivést žáky k vnímání okolí všemi smysly a k reflexi toho, co pro ně krajina jejich domova znamená. Některé aktivity jsou převzaté z terénního programu Sdružení TEREZA.
Autor Mgr. Petra Šebešová
Celkem: 13