Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sluchové vnímání"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sluchové vnímání"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Velikonoce s předškoláky III

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí náměty pro velikonoční aktivity s předškoláky. Děti budou „číst“ věty z obrázků, tvořit příběh z náhodně vybraných loutek, luštit hádanky, odhadovat délku činností, utvářet časovou osu vlastních prožitků. Zaměří se i na vnímání vlastního tělesného schématu.
Autor Petra Pšeničková

Velikonoce s předškoláky II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí náměty pro velikonoční aktivity s předškoláky. Děti procvičí předmatematické představy pomocí vajíčkových skládaček, spojovaček i příkladů pro pokročilé. Sluchové vnímání budou rozvíjet pomocí oblíbených geoboardů.
Autor Petra Pšeničková

Školní zralost III

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Třetí díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména orientace v prostoru, sluchového vnímání a předmatematických představ. Představované aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.
Autor Petra Pšeničková

Cvičení na dodržování hranic slov ve větě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí aktivity na procvičení dodržování hranic slov ve větě. Aktivity je vhodné zahrnout do výuky vždy, když žáci neoddělují slova správně od sebe, píší dohromady předložku a slovo. Ať už z nepozornosti nebo sluchového oslabení. Velká část činností je představena formou skupinové hry.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Druhá část dvoudílného seriálu nabízí hravé aktivity na rozvoj rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek ve slovech. Tato dovednost často činí potíže nejen žákům s diagnózou dysortografie, ale i žákům s oslabenou pozorností, oslabeným jazykovým citem či žákům z cizojazyčného prostředí. Materiál je tedy vhodný pro všechny žáky běžné třídy základní školy.
Autor Petra Pšeničková

Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První část dvoudílného seriálu nabízí hravé aktivity na rozvoj rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek ve slovech. Tato dovednost často činí potíže nejen žákům s diagnózou dysortografie, ale i žákům s oslabenou pozorností, oslabeným jazykovým citem či žákům z cizojazyčného prostředí. Materiál je tedy vhodný pro všechny žáky běžné třídy základní školy.
Autor Petra Pšeničková

Neslyšící a svět médií

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje nový interaktivní multimediální výukový produkt pro mediální výchovu nejen žáků se sluchovým postižením.
Autor Pavel Löffelmann

Šimonovy pracovní listy: Sluchové vnímání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí náhled do světa cirkusových zvířat, s kterými si děti rozvinou sluchové vnímání, řeč, pozornost, grafomotorické návyky i zrakové vnímání. I v druhé části článku se učitel v rámci vyučovací hodiny s dětmi ponoří do světa jednoduchých a přitom krásných dětských obrázků, díky nimž s nimi rozvíjí výše zmíněné oblasti. Autorka v úvodu také promlouvá k dospělým, kteří budou s dětmi pracovat a nabízí jim velmi příjemnou a jednoduchou cestu k dobrému naladění dětí k práci, které přináší dobé výsledky.
Autor Frančíková, R., Štanclová, E.

Zvířata II

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dvoudílný seriál je ukázkou, jak lze během dvou vyučovacích bloků zaměřených na jedno téma (zvířata) rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků potřebných k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání. Námět je určen zejména učitelům základních škol speciálních v nižších ročnících; umožňuje upravit materiál podle speciálních vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků.
Autor Petra Pšeničková

Zvířata I

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dvoudílný seriál je ukázkou, jak lze během dvou vyučovacích bloků zaměřených na jedno téma (zvířata) rozvíjet schopnosti a dovednosti žáků potřebných k úspěšnému zvládnutí čtení, psaní a počítání. Námět je určen zejména učitelům základních škol speciálních v nižších ročnících; umožňuje upravit materiál podle speciálních vzdělávacích potřeb jednotlivých žáků.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 18