Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zametat, či nezametat? Víme skutečně, co potřebují děti se sluchovým postižením?
| Článek se zamýšlí nad možnostmi vzdělávání dětí se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí a nabízí řešení pro učitele, kterým do třídy na 1. stupni ZŠ přichází žák s vadou sluchu.  | Marína Štibrányiová |
|
|
| |
|
28. 06. 2018 |
1765 |
Hospodaření rodiny
| Článek pojednává o problematice finanční gramotnosti, o hospodaření rodiny. Cílovou skupinou výuky jsou žáci s lehkým a středně těžkým mentálním postižením. Tito žáci patří k nejohroženějším skupinám, co se týče finančního hospodaření a zneužívání. Získávají poznatky a návyky velmi obtížně a pro jejich upevnění je nutné volit speciální pedagogické metody. Jedná se o mladé lidi na prahu dospělosti (16–25 let), kteří jsou sice svéprávní, ale ne vždy dokáží správně vyhodnotit situace, do kterých se dostanou. Jsou snadno zneužitelní a manipulovatelní.  | Mgr. Ivana Arnoštová |
|
|
| |
|
16. 12. 2015 |
5279 |
Neslyšící a svět médií
| Článek představuje nový interaktivní multimediální výukový produkt pro mediální výchovu nejen žáků se sluchovým postižením.  | Pavel Löffelmann |
|
|
| |
|
16. 02. 2015 |
2960 |
Výuka anglického jazyka u těžce sluchově postižených žáků
| Článek pojednává o zkušenostech s výukou anglického jazyka u sluchově postižených žáků v základní škole.  | RNDr. Josef Brožík |
|
|
| |
1 komentář |
06. 05. 2010 |
6181 |
Výuka anglického jazyka v 7. ročníku ZŠ pro sluchově postižené žáky
| Zkušenosti z prvního roku povinné výuky cizího jazyka v základní škole pro sluchově postižené žáky.  | Mgr. Iveta Vidímová |
|
 |
| |
1 komentář |
04. 05. 2010 |
7097 |
Možnosti zvýšení čtenářské gramotnosti u neslyšících žáků
| Čtenářskou gramotnost je faktorem, který je třeba sledovat nejen u zdravých žáků, ale i u žáků se sluchovými vadami. Test čtení s porozuměním, provedený mezi těmito žáky, prokázal, že je třeba se na tuto problematiku více zaměřit. Existuje řada způsobů, jak sluchově postiženým ulehčit práci s tištěným textem a orientaci v něm tak, aby co nejlépe překonali svůj handicap a lépe porozuměli světu kolem sebe a začlenili se do něj. Stačí jim věnovat dostatečnou pozornost.  | Marie Málková |
|
|
| |
|
18. 01. 2007 |
4313 |
E-learning pro sluchově postižené žáky
| Informace o projektu sdružení Labyrint Brno určený pro sluchově postižené.  | Helena Burianová |
|
|
| |
|
06. 06. 2006 |
6428 |
Tvorba ŠVP na ZŠ samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením
| Ukázky z pracovních verzí ŠVP.  | VÚP Praha |
|
|
| |
|
10. 04. 2006 |
14375 |