Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Logopedie ve školce 2. část - praxe

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte. V příspěvku si připomeneme teoretický základ logopedické péče.
Autor Taťána Šindelková

ZOO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list k rytmické říkance, ve které se žáci naučí anglická slovíčka - zvířata v ZOO.
Autor Iva Fastová

Společný evropský referenční rámec pro cizí jazyky v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při tvorbě rámcových požadavků ve výuce cizích jazyků pro jednotlivé stupně vzdělávání v ČR byl využit Společný evropský referenční rámec. Povinné a minimální očekávané výstupy v cizích jazycích na konci daného vzdělávacího období uvádějí úroveň, která je označena stejným způsobem, jako deskriptory SERRJ. V článku jsou uvedeny příklady úkolů, které odpovídají těmto deskriptorům svou jazykovou úrovní a řečovými dovednostmi.
Autor Gabriela Baladová

Učíme se hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí učitelům zajímavé hry při výuce anglického a německého jazyka na 1. stupni ZŠ.
Autor Martina Hurtová

Práce se slovníkem – rozvoj slovní zásoby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtvrtý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Rozšiřování slovní zásoby pomocí slovníku patří k základním dovednostem, ke kterým by žáci na ZŠ měli být v rámci práce s cizojazyčným slovníkem vedeni. Aktivity nabízené v tomto článku dávají několik tipů, jak si efektivně zapisovat novou slovní zásobu, jak pracovat s idiomy nebo kolokacemi, a poukazují na fakt, že v angličtině existují výrazy, které jsou v americké a britské angličtině rozdílné.
Autor Danuše Skotnicová

Řečová výchova promyšleně a hravě - 5. díl

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nakladatelství Compacta Brno právě přináší poslední část ucelené řady pracovních sešitů k výuce jazyka a jazykové komunikace pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ŘEČOVÁ VÝCHOVA. Autorky Hana Jadvidžáková, Leona Reitterová a Jana Vaňková v ní nabízejí další zajímavé náměty pro činnost v hodinách. Pracovní sešit byl zpracován v souladu s přílohou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělání upravující vzdělání žáků s lehkým mentálním postižením a jak samy autorky uvádějí, "zaměřuje se na rozvoj znalostí a dovedností ve vzdělávacích oblastech Jazyk a jazyková komunikace a Člověk a jeho svět. Vzdělávací obsah směřuje k utváření a rozvíjení především komunikativních, občanských, sociálních a personálních kompetencí."
Autor Dagmar Kapustová

Charakteristika jazykových plánů češtiny

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje charakteristiku jednotlivých jazykových plánů češtiny. Je možné jej využít k výuce českého jazyka (k opakování a rozšíření poznatků) na středních školách.
Autor Marie Zouharová

Procvičování slovní zásoby netradičními způsoby

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Obor: en
Projekt zaměřený na rozvoj slovní zásoby žáků.
Autor Mgr. Martina Horáková

Skupinové vyučování v hodině německého jazyka

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Obor: de
Využití skupinového vyučování v hodině německého jazyka jako nedílné součásti zpracování projektu Praha – pamětihodnosti, Královská cesta
Autor Mgr. Zdenka Bičíková

Virtuální hospitace - Německý jazyk: Vánoce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Vyučovací hodina je zaměřena na rozvíjení produktivních řečových dovedností žáků. Ti ústně na základě dané osnovy sestavují krátké vypravování, ve kterém se zamýšlejí nad významem Vánoc a nad průběhem vánočních svátků. Přípravě a prezentaci vypravování předchází práce se slovní zásobou.
Autor Mgr. Renata Šípová
Celkem: 28