Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aktivita Měsíce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Ivana Kolářová

Angličtina plná her: Rozvoj slovní zásoby

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka z knihy Angličtina plná her nabízí 4 hry pro děti předškolního a mladšího školního věku pro rozvoj slovní zásoby.
Autor J. Hanšpachová, Z. Řadová

Čeština pro cizince – jak pracovat se sadou obrázků? 1.část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tento článek si klade za cíl poskytnout učitelům malých cizinců inspiraci do hodin. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti obrázků, které najdete v příloze. Jde především o možnosti expozice a fixace sloves v češtině pro malé cizince. 1. část se zabývá aktivitami, které jsou vhodné pro skupinovou práci. Na tento příspěvek navazuje 2. část, která popisuje individuální možnosti práce se sadou obrázků.
Autor Petra Procházková

Charakteristika jazykových plánů češtiny

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje charakteristiku jednotlivých jazykových plánů češtiny. Je možné jej využít k výuce českého jazyka (k opakování a rozšíření poznatků) na středních školách.
Autor Marie Zouharová

Cvičení paměti pro každý věk: Hry s písmeny a slovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vybrané úlohy v článku zastupují dílčí kapitoly knihy, které jsou připraveny podle toho, která kognitivní funkce je převážně procvičována (dlouhodobá paměť trvalá, krátkodobá paměť, slovní zásoba, koncentrace pozornosti, logické myšlení, myšlení v souvislostech).
Autor Jitka Suchá

Hádanka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí praktické cvičení rozvíjející slovní zásobu s využitím romské hádanky.
Autor Jana Hejkrlíková

Hrajeme si s říkadly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Hravá výuka češtiny pro cizince: Doplňování informací I. (pacienti)

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Cílem tohoto jazykového materiálu je poskytnout učitelům češtiny pro cizince velmi jednoduchou, zábavnou a v hodinách již prověřenou aktivitu, která je určena pro mírně pokročilé studenty-cizince. Tuto hru je vhodné zařadit na začátek hodiny jako vstupní motivaci.
Autor Jarmila Karlovcová

Hry s hudbou a techniky muzikoterapie: Rytmus a řeč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Publikace Hry s hudbou a techniky muzikoterapie od Zdeňka Šimanovského je souborem hudebně-terapeutických činností a dalších aktivit pro děti i dospělé. V ukázce se seznámíte s devíti hrami s rytmem. Rytmus je zde spojen s pohybem, slovem a fantazií. Rytmus, pravidelné střídání uvolnění a napětí, je jedním ze základních projevů hudby a života vůbec. Uvedené techniky a hry lze využít v hudební a dramatické výchově, ale i k prevenci problémových jevů.
Autor Zdeněk Šimanovský

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 2. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: popisování obrázku, vyhledávání neshod na obrázku, dějová posloupnost, nadřazené a podřazené pojmy, synonyma, protiklady, homonyma, přirovnání.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 28