Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cvičení paměti pro každý věk: Hry s písmeny a slovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vybrané úlohy v článku zastupují dílčí kapitoly knihy, které jsou připraveny podle toho, která kognitivní funkce je převážně procvičována (dlouhodobá paměť trvalá, krátkodobá paměť, slovní zásoba, koncentrace pozornosti, logické myšlení, myšlení v souvislostech).
Autor Jitka Suchá

Hry s hudbou a techniky muzikoterapie: Rytmus a řeč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Publikace Hry s hudbou a techniky muzikoterapie od Zdeňka Šimanovského je souborem hudebně-terapeutických činností a dalších aktivit pro děti i dospělé. V ukázce se seznámíte s devíti hrami s rytmem. Rytmus je zde spojen s pohybem, slovem a fantazií. Rytmus, pravidelné střídání uvolnění a napětí, je jedním ze základních projevů hudby a života vůbec. Uvedené techniky a hry lze využít v hudební a dramatické výchově, ale i k prevenci problémových jevů.
Autor Zdeněk Šimanovský

Trénink slovní zásoby pro každý věk: Hry s písmeny a slovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z knihy nabízí tři ukázky cvičení na rozvoj slovní zásoby. Cvičení dále procvičují také paměť, koncentraci, kreativitu, logické myšlení, jazykový cit, vyjadřovací schopnosti v psaném i ústním projevu.
Autor Jitka Suchá

Čeština pro cizince – jak pracovat se sadou obrázků? 1.část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tento článek si klade za cíl poskytnout učitelům malých cizinců inspiraci do hodin. Popsané aktivity se vztahují k sadě deseti obrázků, které najdete v příloze. Jde především o možnosti expozice a fixace sloves v češtině pro malé cizince. 1. část se zabývá aktivitami, které jsou vhodné pro skupinovou práci. Na tento příspěvek navazuje 2. část, která popisuje individuální možnosti práce se sadou obrázků.
Autor Petra Procházková

Logopedie ve školce 2. část - praxe

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte. V příspěvku si připomeneme teoretický základ logopedické péče.
Autor Taťána Šindelková

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úroveň řeči a komunikace je jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně učit a začlenit mezi vrstevníky. Žák řeč potřebuje k dorozumívání s ostatními – k porozumění sdělovanému a ke sdělování informací, proto je potřebné mít taktéž dostatečně rozvinutou slovní zásobu.
Autor Petra Pšeničková

Virtuální hospitace - Německý jazyk: Vánoce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Vyučovací hodina je zaměřena na rozvíjení produktivních řečových dovedností žáků. Ti ústně na základě dané osnovy sestavují krátké vypravování, ve kterém se zamýšlejí nad významem Vánoc a nad průběhem vánočních svátků. Přípravě a prezentaci vypravování předchází práce se slovní zásobou.
Autor Mgr. Renata Šípová

Společný evropský referenční rámec pro cizí jazyky v ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při tvorbě rámcových požadavků ve výuce cizích jazyků pro jednotlivé stupně vzdělávání v ČR byl využit Společný evropský referenční rámec. Povinné a minimální očekávané výstupy v cizích jazycích na konci daného vzdělávacího období uvádějí úroveň, která je označena stejným způsobem, jako deskriptory SERRJ. V článku jsou uvedeny příklady úkolů, které odpovídají těmto deskriptorům svou jazykovou úrovní a řečovými dovednostmi.
Autor Gabriela Baladová

Hrajeme si s říkadly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Pranostiky, přísloví, rčení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí aktivity pro práci s tématy pranostiky, přísloví a rčení. Hravou formou, pomocí vizualizace, šifrováním či skládáním slovních puzzle posilují žáci jazykový cit i slovní zásobu. Aktivity jsou řešené formou skupinové práce, kdy mají žáci příležitost uvědomit si své místo v týmu a svůj prospěch pro celou skupinu.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 28