Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní zásoba"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aktivita Měsíce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Mgr. Ivana Kolářová

Rozvoj komunikativních dovedností s využitím tradic a prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek zdůrazňuje uplatnění tvořivosti, originality, fantazie, nutnosti navazovat vhodná témata ke komunikaci, věnovat se rozvíjení slovní zásoby a správnému pochopení významů slov. Ukazuje na možnost využití tradic, obyčejů i zvyků při komunikaci, ale také aktuálních témat ze současného života.
Autor Milena Krobotová

Skupinové vyučování v hodině německého jazyka

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Obor: de
Využití skupinového vyučování v hodině německého jazyka jako nedílné součásti zpracování projektu Praha – pamětihodnosti, Královská cesta
Autor Mgr. Zdenka Bičíková

Naše osada

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Další z metodických textů k čítance romských příběhů - tentokrát k tématu rodinných svátků.
Autor Irena Eliášová

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 3. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: rčení, shoda a odlišnost, materiály a morfologicko-syntaktické roviny: jednotné a množné číslo, malované čtení, gramaticky chybně utvořená věta.
Autor Petra Pšeničková

Výzkumy o přínosu CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z nejrůznějších zemí a reflektují množství typů různé implementace integrované výuky. Kromě výsledků akademických výzkumů a evaluací CLILových projektů jsou v kapitole pro lepší ilustraci prezentovány některé klíčové prvky metodologie CLIL. Nelze tvrdit, že jde o prvky specificky CLILové, naopak. Jde o metody, které dobří učitelé používají i v monolingvním vyučování. V hodinách CLIL jsou zásadní podmínkou pro to, aby CLIL skutečně naplnil potenciál, který má, a současně aby žáci CLIL výuku zvládli. Na těchto metodách bude kapitola ilustrovat výzkumy, které přináší.
Autor Lenka Tejkalová

Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 2. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: popisování obrázku, vyhledávání neshod na obrázku, dějová posloupnost, nadřazené a podřazené pojmy, synonyma, protiklady, homonyma, přirovnání.
Autor Petra Pšeničková

Práce se slovníkem – rozvoj slovní zásoby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Čtvrtý praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Rozšiřování slovní zásoby pomocí slovníku patří k základním dovednostem, ke kterým by žáci na ZŠ měli být v rámci práce s cizojazyčným slovníkem vedeni. Aktivity nabízené v tomto článku dávají několik tipů, jak si efektivně zapisovat novou slovní zásobu, jak pracovat s idiomy nebo kolokacemi, a poukazují na fakt, že v angličtině existují výrazy, které jsou v americké a britské angličtině rozdílné.
Autor Danuše Skotnicová

Procvičování slovní zásoby netradičními způsoby

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Obor: en
Projekt zaměřený na rozvoj slovní zásoby žáků.
Autor Mgr. Martina Horáková

Hádanka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nabízí praktické cvičení rozvíjející slovní zásobu s využitím romské hádanky.
Autor Jana Hejkrlíková
Celkem: 28