Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní hodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slovní hodnocení"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hodnocení na montessori škole Duhovka – sběr dat a shrnutí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů. Třetí díl pojednává o technikách sběru dat a shrnutí k tématu hodnocení žáků.
Autor Mgr. Barbora Viktorinová

Hodnocení na montessori škole Duhovka – přístup k hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů. Druhý díl seriálu představuje přístup k hodnocení.
Autor Mgr. Barbora Viktorinová

Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.
Autor Mgr. Barbora Viktorinová

Hodnocení žáků, individualizace v hodnocení učitelem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení vypovídá o míře osvojení učiva či o úspěšnosti dané aktivity, poskytuje nám objektivní zpětnou vazbu o znalostech, dovednostech žáků. Prochází určitým systematickým vývojem.
Autor Mgr. Lada Flachsová

Model hodnocení ve Smysluplné škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší inspirativní způsob hodnocení ve Smysluplné škole, která díky svému inkluzivnímu zaměření neustále zdokonaluje svůj systém hodnocení dětí. V článku naleznete pojmenovaná kritéria kvalitního hodnocení Smysluplné školy, podle kterých autor článku srovnává dvě nejběžnější formy hodnocení – klasifikaci a slovní hodnocení. Autor zároveň představuje novou formu hodnocení, splňující stanovená kritéria, kterou ve škole ověřují.
Autor Mgr. Jan Korda

Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je v procesu vzdělávání velmi důležité. Jednou z jeho možných forem je slovní hodnocení. Autorka článku se zamýšlí nad různými otázkami: Proč a jak slovně hodnotit? Čemu se vyhnout? Na co naopak při slovním hodnocení nezapomenout? Součástí článku je ukázka z praxe - slovní hodnocení žáka 3. ročníku. Publikace Slovní hodnocení na 1. stupni přináší návody a rady, jak vypracovat slovní hodnocení v různých vzdělávacích oblastech a jejich oborech.
Autor PaedDr. Zuzana Maťašová

Školní hodnocení žáků a studentů: Zvládací učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Kladete si otázku, zda je vhodnější hodnotit slovně, či známkovat? Možná, že pro nalezení odpovědi je třeba položit otázku jinak: co skutečně hodnotíme? A co od hodnocení práce žáků očekáváme? V moderně pojaté výuce, která využívá metod aktivního učení a kterou se kromě vědomostí rozvíjejí také důležité životní dovednosti, ustupuje kontrolní funkce hodnocení do pozadí a je upřednostňováno hodnocení průběžné, tzv. formativní. Jeho účinek závisí na tom, jak výstižně a konkrétně jsme schopni v procesu hodnocení žáka informovat, jak probíhá jeho učení a co z toho vyplývá pro další etapy jeho práce. Kniha, ze které vám přinášíme ukázku, vám pomůže zamyslet se nad hodnocením i s pomocí příkladů z praxe a popisů praktických postupů. Jednotlivé kapitoly se zabývají těmito tématy: hodnocení pro učení, sebepojetí a sebehodnocení, jak obsah a forma našeho sdělení působí na žáka, zvládací učení, kritéria hodnocení, portfolio, sběr informací, konzultace žáka s učitelem aj.
Autor Hana Košťálová, Šárka Miková, Jiřina Stang

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice hodnocení žáků na ZŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky hodnocení žáků.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Výchova ke zdraví – přednosti a úskalí nového předmětu

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Vzdělávání pro zdraví a oblast biologické a ekologické vzdělávání zahrnuje učivo, které prostupuje celým ŠVP, a je možné probírat jednotlivá témata v různých předmětech. Aby toto učivo bylo sjednoceno a zpřehledněno, vznikl samostatný předmět pod názvem Výchova ke zdraví.
Autor Mgr. Dušan Pilík

Cesta za vnitřní proměnou školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zkušenosti ředitele školy z venkovského prostředí - Základní škola a Mateřská škola Janovice, okres Frýdek-Místek, příspěvková organizace.
Autor Miloslav Chrobák
Celkem: 14