Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slavné dny"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "slavné dny"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slavné dny pro SŠ: Den nejhorší letecké katastrofy v dějinách

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci prostřednictvím aktivity pronikají do fenoménu terorismu, jakožto prostředku jednotlivých skupin na sebe upozornit. Klasifikují si definici, zmapují tento fenomén v průběhu 2. pol. 20 stol., jeho příčiny a následky. Posléze dokáží vést argumentačně plnohodnotnou debatu o možném řešení tohoto globálního problému.
Autor Tereza Vodičková

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy tisíce lidí viděly zázrak

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si prostřednictvím aktivity přiblíží problematiku přístupu k mimořádnému jevu, který náboženství označuje jako zázrak. Zázrak ve Fátimě a následná proroctví měly velký vliv na působení církve ve 20. století. Žáci by měli být seznámeni s obdobnými úkazy lokálně zakotvenými, které měly vliv na politiku 20. století jak v době komunistického režimu, tak po roce 1989 v rámci vyrovnávání se s minulostí u nás.
Autor Tereza Vodičková

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy začal festival ve Woodstocku

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si sami vyzkouší postup přípravy festivalů i jiných kulturních akcí. Získají přehled o možnostech občanské participace, která přispívá k rozvoji v oblasti kultury, a to nejen v místech jejich bydliště.
Autor Tereza Vodičková

Slavné dny pro SŠ: Den atentátu na papeže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem aktivity je ukázat význam židovství a křesťanství jako zdrojů soudobých morálních hodnot i moderní psychologie a smysl institutu papežství i pro jinověrce nebo agnostiky či ateisty.
Autor Monika Stehlíková

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Terry Fox začal svůj Maratón naděje

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s životem Terryho Foxe, se způsobem, jak se vyrovnával s těžkou nemocí. Budují si postoj k jeho činům, diskutují o způsobu vyrovnávání se s vlastními problémy. Vysvětlují si citáty slavných, sami si zkouší tvořit výroky, do kterých vkládají vlastní zkušenosti.
Autor Tereza Vodičková

Slavné dny pro SŠ: Den vraždy Martina Luthera Kinga

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s průběhem emancipace černošského obyvatelstva USA. Aktivita zařazuje tuto událost do kontextu 50. a 60. let 20. století a zároveň vede k přemýšlení nad možnostmi alternativního vývoje. Oceňuje aktivity Martina Luthera Kinga a vede žáky k zaujetí postoje k této situaci. Kromě interpretace filmové sekvence pracuje především s krátkými písemnými prameny, především autentickými texty. V případě zájmu může posloužit jako vstup do debaty o snech minulých i současných generací.
Autor Josef Märc

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy zemřela olympijská myšlenka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Na olympiádu v Mnichově roku 1972 bude bohužel málokdo vzpomínat v souvislosti se sportovními výkony. Všechno totiž přebila akce palestinských teroristů, na jejímž konci bylo 11 mrtvých izraelských sportovců. Řada omylů a chyb německých úřadů při řešení situace je předlouhá – do reportáže se třeba nevešel fakt, že celou akci měl završit příjezd obrněných transportérů, ale po začátku přestřelky je nejprve zapomněli zavolat a pak se 20 minut nemohly dostat na letiště kvůli davům přihlížejících lidí. Výsledkem byl alespoň fakt, že hned po olympiádě německá vláda zřídila speciální protiteroristické komando GSG 9, které se posléze stalo jednou z nejelitnějších bojových jednotek na světě.
Autor Monika Stehlíková

Slavné dny pro ZŠ: Den studentů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita Den studenstva slouží k informování žáků o státním svátku ČR. Při aktivitě metodou skládankového učení zdokonalují svou schopnost práce s textem – vyhledávání a třídění informací. Druhotně aktivita podporuje práci v týmu, kritické myšlení. Při následných diskusích formulují své postoje, zlepšují kvalitu argumentace pro svoje názory. Vyhledává vhodné metody řešení problému.
Autor Jana Třetinová

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy byla objevena Tutanchamonova hrobka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se pomocí aktivity zamyslí nad konstrukcí historie pomocí archeologických nálezů, střípky jsou skládány pomocí předpokladů a vědecké bádání má stále nové a nové nástroje na vyvracení nebo potvrzení těchto předpokladů. Žáci si ovšem musí uvědomit, že nalezené předměty vypovídají jen o části mnohem komplikovanější skutečnosti.
Autor Tereza Vodičková

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Hitler spáchal sebevraždu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Existují teorie, že revolver, který Hitlerovi prostřelil hlavu, nedržel v ruce samotný diktátor. Podle těchto teorií byla rána vedena až posmrtně (někým z jeho nejbližších spolupracovníků), aby vůdce zemřel „důstojnějším“, více vojenským způsobem. Zároveň existovala celá řada teorií o tom, že Hitler ve skutečnosti uprchl, například do Argentiny. Tyto „útěkové“ teorie jsou na rozdíl od otazníku kolem výstřelu do hlavy poměrně spolehlivě vyvráceny.
Autor Monika Stehlíková
Celkem: 61