Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebereflexe"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebereflexe"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sebereflexe práce učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje projekt realizovaný v pilotních školách ve výuce cizích jazyků. V rámci hodnotící fáze projektu vznikly připomínky učitelů ke všem jeho částem. Tyto připomínky se netýkají jen níže uvedeného projektu, ale jsou ve většině případů platné obecně. Mohou proto posloužit jako náměty k zamyšlení i pro ostatní pedagogy, kteří se projekty chystají zařadit do výuky.
Autor Kamila Sladkovská

Žákovské portfolio a jeho cíle v primární škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje žákovské portfolio a jeho druhy v primární škole.
Autor Anna Tomková

Individualita a stereotypy: ruka – diagram identity

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
„Ruka“ je jednou z možných aktivit, při které se žáci věnují vnímání sebe sama, jako jednotlivce i jako součásti sociálních skupin. Pátrají po tom, čím je jejich osobní i kolektivní identita formována a jak může ovlivňovat jejich chování a rozhodování v nejrůznějších situacích.
Autor Roman Anýž

Aktivity na podporu OSV - Osobnostní rozvoj

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek obsahuje několik námětů na různé krátké hry, zaměřené na osobnostní rozvoj – sebepoznání, sebereflexe, smyslové vnímání, seberegulaci, sebeorganizaci a kreativitu.
Autor Aisis o.s.

The Rainbow of English aneb sebehodnocení ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití vlastních sebehodnoticích deskriptorů na 1. stupni ZŠ hravou formou. Cílem je, aby si žák uvědomil dosažení znalosti a dovednosti při výuce angličtiny a posílil sebevědomí při vlastním sebehodnocení.
Autor Mgr. Eva Voborníková

Pohlednice a hodnocení písemného projevu v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si na určených internetových stránkách samostatně vytvářejí pohlednici z prázdnin, kterou zašlou vyučující, a svůj výsledek práce si ohodnotí v aplikaci Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují některé státy. Svou ústní interakci následně ohodnotí v sekci Co už umím webové aplikace Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Práce s písničkou a sebehodnocení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s žáci procvičují nejen poslech s porozuměním, ale učí se i základním pravidlům sebehodnocení.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

SWOT analýza jako nástroj kvalifikované sebereflexe učitele

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje využití SWOT analýzy jako nástroje umožňujícího hodnocení práce učitele. SWOT analýza tak napomáhá k případným pozitivním změnám v pedagogické práci.
Autor Eva Kašparová

Z učitelského blogu: Jak rozumně naložit se zbylým časem na konci hodiny

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
L. Ferlazzo, středoškolský učitel z Kalifornie, ve svém učitelském blogu nabízí tipy na co nejefektivnější využití posledních minut na konci vyučování.
Autor Julie Ravingerová
Celkem: 20