Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebereflexe"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebereflexe"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou zlepšit.
Autor Mgr. Zdeňka Mullerová

Žákovské portfolio a jeho cíle v primární škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje žákovské portfolio a jeho druhy v primární škole.
Autor Anna Tomková

Z učitelského blogu: Jak rozumně naložit se zbylým časem na konci hodiny

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
L. Ferlazzo, středoškolský učitel z Kalifornie, ve svém učitelském blogu nabízí tipy na co nejefektivnější využití posledních minut na konci vyučování.
Autor Julie Ravingerová

Umím vyjádřit, jak se cítím?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí osvojené dovednosti, výstupy všech aktivit si zaznamenávají a ukládají do online aplikace Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykoveportfolio.cz).
Autor PhDr. Zdeňka Miklínová

The Rainbow of English aneb sebehodnocení ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití vlastních sebehodnoticích deskriptorů na 1. stupni ZŠ hravou formou. Cílem je, aby si žák uvědomil dosažení znalosti a dovednosti při výuce angličtiny a posílil sebevědomí při vlastním sebehodnocení.
Autor Mgr. Eva Voborníková

Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují některé státy. Svou ústní interakci následně ohodnotí v sekci Co už umím webové aplikace Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

SWOT analýza jako nástroj kvalifikované sebereflexe učitele

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje využití SWOT analýzy jako nástroje umožňujícího hodnocení práce učitele. SWOT analýza tak napomáhá k případným pozitivním změnám v pedagogické práci.
Autor Eva Kašparová

Svobodné strukturování a jeho význam ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jsme zvyklí své úvahy zaznamenávat lineárně a vedeme k tomu i další generace. To, jaký přínos nám může nabídnout alternativní způsob zápisu, zkoumám na konkrétních pracích dětí na prvním stupni v aplikaci OrgPad. OrgPad přichází s novým způsobem zaznamenávání myšlenek, jehož východiskem je naprostá volnost ve strukturování. Přesto nás však vede k řádu, protože nám nastavuje zrcadlo. Sleduje naše asociace, na které můžeme nahlížet a v duchu pedagogického konstruktivismu s nimi dále pracovat, konkrétně např. v interdisciplinárně pojatém projektovém vyučování. Článek se tedy snaží stručně nastínit význam využití svobodného strukturování ve školní praxi.
Autor Barbora Jeřábková

Sebereflexe práce učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje projekt realizovaný v pilotních školách ve výuce cizích jazyků. V rámci hodnotící fáze projektu vznikly připomínky učitelů ke všem jeho částem. Tyto připomínky se netýkají jen níže uvedeného projektu, ale jsou ve většině případů platné obecně. Mohou proto posloužit jako náměty k zamyšlení i pro ostatní pedagogy, kteří se projekty chystají zařadit do výuky.
Autor Kamila Sladkovská

Sebereflexe jako nástroj k udržení si kázně ve třídě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá školní kázní v souvislosti s autoritou učitele. Je orientován na učitele 1. stupně ZŠ. Poskytuje jim návod k sebereflexi, který jim pomůže eliminovat rušivé chování žáků.
Autor Lucie Zormanová
Celkem: 20