Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebehodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebehodnocení"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Příklad dobré praxe CLIL - ZŠ Matice školské v Českých Budějovicích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní škola Matice školské v Českých Budějovicích dokončila v červnu 2012 projekt Propojení cizího jazyka a matematiky na základní škole. Řešení tohoto projektu bylo zahájeno v únoru 2010, projekt trval 29 měsíců. Jeho cílem bylo, mimo jiné, vytvoření prostředí a materiálů pro výuku vybraných předmětů v anglickém jazyce na základní škole v podobě mezipředmětových výukových modulů a jejich rozpracování do klíčových kompetencí s cílem jejich následného rozvoje. Konkrétně se jednalo o modul Matematika v angličtině pro 4. až 9. ročník a Výtvarná výchova v angličtině pro 4. až 9. ročník. V návaznosti na to pak následovala aktualizace a inovace ŠVP a zkvalitnění vybavení školy výpočetní technikou a moderními výukovými technologiemi.
Autor Mgr. Jana Rychlíková, RNDr. Helena Binterová

Jak individualizovat výuku pomocí EJP na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s rozvojem sebehodnocení u mladších školních žáků a má za cíl ukázat učitelům možný způsob individualizace práce při stanovení vlastních jazykových cílů žákem. Ukazuje, jak je možné do výuky na 1. stupni zapojit e-portfolio s pomocí interaktivní tabule v případě, že ne každý žák ovládá dobře počítač a ne každý žák je v e-portfoliu registrován (a zvládne plně ovládat prostředí svého portfolia).
Autor Mgr. Monika Venclová

Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou zlepšit.
Autor Mgr. Zdeňka Mullerová

Osobnostní výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je zaměřen na proces vývoje OSV jako samostatného vyučovacího předmětu v rámci výuky v ZŠ Hanspaulka v Praze 6. Je zde popsán vývoj od původního vyučovacího předmětu Etická výchova až po vznik samostatného vyučovacího předmětu vycházejícího z RVP ZV. Významným prvkem je také úzké a velmi intenzívní zapojení celého pedagogického sboru do aplikace metod zážitkové pedagogiky ve vyučování.
Autor Jan Boněk

Zábavné repetitorium

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek seznamuje s používáním aktivizační metody pro opakování učiva. Jde o aktivitu, při které žáci opakují probrané učivo většího rozsahu. Tato metoda může být použita také během výuky nového učiva nebo ke zjištění vědomostí žáků z požadované oblasti jako příprava před probíráním nové látky. Principy této aktivity lze použít pro jakýkoliv obor, jakékoliv téma, v kterémkoliv ročníku nebo vyučovacím předmětu. Uvedené příklady jsou z předmětu sadovnictví, oboru zahradnictví
Autor Ing. Agáta Kočí

Projekt Meine Schule

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem příkladu dobré praxe je zlepšit souvislý ústní i písemný projev žáků na dané téma a pracovat s Evropským jazykovým portfoliem v jeho online podobě. Prostřednictvím sebehodnocení a strategií v učení se snaží ukázat pokrok žáků v uvedených řečových dovednostech. Dílčími cíli je procvičení slovní zásoby k tématu, v návaznosti na ni zautomatizovat časování pravidelných sloves a seznámit se s některými slovesy nepravidelnými. Příklad hojně využívá důležitého motivačního prvku – hry.
Autor Mgr. Eva Sedláková

Ukázkové hodiny v odborném výcviku oboru kuchařské práce

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ukázková hodina je výukovou formou používanou v odborném výcviku v oboru kuchařské práce, ve kterém se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Jedná se o praktické ukázky přípravy a veřejné prezentace nejrůznějších druhů pokrmů, jejichž příprava je aktuálně probírána v teoretických předmětech. Dochází tak k vhodnému spojení předkládaného teoretického učiva a samostatných praktických činností žáků. Ukázkové hodiny probíhají v rámci jedné vyučovací jednotky odborného výcviku, mají však charakter projektového vyučování. Při ukázkových hodinách jsou rozvíjeny vedle odborných kompetencí samovolně či cíleně rovněž kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, komunikativní kompetence, personální a sociální kompetence.
Autor RNDr. Milada Kussak Höklová

Olina je na světě!

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek seznamuje s implementační příručkou k systému hodnocení kvality organizací neformálního vzdělávání a výchovy - OLINĚ - který byl vyvinut v rámci aktivity Standardizace organizací neformálního vzdělávání  projektu NIDM Klíče pro život.

Autor Jiří Zajíc

Evropské jazykové portfolio v kontextu rakouské školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na jedné rakouské škole se podařilo úspěšně integrovat práci s Evropským jazykovým portfoliem do výuky všech cizích jazyků a to i včetně němčiny. Škola svým žákům nabízí nejen kvalitní výuku několika cizích jazyků, ale snaží se i maximálně vytěžit z přítomnosti žáků-cizinců, kteří vědomě či nevědomě zprostředkovávají svým spolužákům vhled do jiných kultur a jazyků a rozvíjejí tak jejich vnímání a respekt k cizím kulturám.
Autor Kamila Sladkovská

Chválím, chválíš, chválíme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Při této aktivitě se žáci učí pozitivně vyjadřovat o sobě i o druhých, učí se pochvalu rozdávat i přijímat, formulovat kladná prohlášení a poznávat sami sebe i druhé.
Autor Karla Střílková
Celkem: 77