Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebehodnocení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "sebehodnocení"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pojetí vzdělávání imigrantů ve Finsku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Souhrn základních informace í vzdělávání cizinců ve Finsku, které uveřejnila Finská národní komise pro vzdělávání na svém vzdělávacím portálu www.edu.fi (Immigrant education in Finland).
Autor Ruth Fraňková

Práce s písničkou a sebehodnocení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příklad dobré praxe navrhuje aktivitu pro žáky prvního stupně ZŠ, která jim pomáhá si lépe uvědomit, jaké mají znalosti a co všechno zvládají v anglickém jazyce. Na základě písničky o zvířátkách s žáci procvičují nejen poslech s porozuměním, ale učí se i základním pravidlům sebehodnocení.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

Interkulturalita a Evropské jazykové portfolio ve výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Nedílnou součástí výuky jakéhokoli jazyka je také seznamování se s kulturou dané jazykové oblasti. Tento praktický příklad popisuje, jak lze propojit interkulturalitu a Evropské jazykové portfolio (dále EJP nebo e-portfolio) ve výuce anglického jazyka, a tím přispět nejen k rozvoji jazykových dovedností žáků, ale zároveň podpořit i klíčové kompetence a průřezová témata. Popsaná aktivita je zároveň i vynikající příležitostí k využití mezipředmětových vztahů ve výuce jazyka, neboť se úzce dotýká zejména dějepisu, výchovy k občanství a zeměpisu, ale i dalších předmětů. Při práci s e-portfoliem pak žáci uvedené poznatky využijí v Jazykovém životopise v rubrice Zkušenosti z cest, protože o daném svátku mohou slyšet při mnoha příležitostech nejen na cestách, ale i v televizních seriálech nebo filmech z amerického kulturního prostředí.
Autor Helena Daňková

The Rainbow of English aneb sebehodnocení ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití vlastních sebehodnoticích deskriptorů na 1. stupni ZŠ hravou formou. Cílem je, aby si žák uvědomil dosažení znalosti a dovednosti při výuce angličtiny a posílil sebevědomí při vlastním sebehodnocení.
Autor Mgr. Eva Voborníková

Co nevíme o ...?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.
Autor Mgr. Simona Šedá

Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení dětí, na kooperaci, komunikativní dovednosti, řešení problémů, tvořivosti a kompetencí k autoregulaci učení předškolního věku. Příspěvek stručně popisuje průběh aktivity, názornou ukázkou je přiložený metodický list.
Autor Zdeňka Valentová

Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání nám poskytuje východiska, jak strukturovaně přemýšlet o cílech, které si ve škole klademe, a o míře jejich dosažení v jednotlivých etapách postupné přeměny školy.
Autor Zdeněk Brož

Strategie poslechu při poslechu prezentací

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití strategií pro poslech s porozuměním obsaženými v on-line verzi Evropského jazykového portfolia při poslechu prezentací.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

Jdeme nakupovat (Let´s go shopping)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe pracuje s online podobou Evropského jazykového portfolia. Jeho cílem je rozvíjet u žáků dovednosti ústní interakce s využitím praktických rozhovorů na téma „V obchodě – nakupování“. Při práci s deskriptory v sekci „Co už umím“ v e-portfoliu žáci ověřovali, zda dokáží nakupovat v různých obchodech.
Autor PaedDr. Miluška Karásková

Jak na autentické texty

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s online aplikací Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykovéportfolio.cz). Cílem je zjistit, zda porovnání práce s textem s využitím intuitivních strategií porozumění a práce s textem po explicitním seznámení se strategiemi čtení v sekci Jazykový životopis usnadní žákům porozumění neznámého, autentického textu.
Autor Mgr. Jiřina Zahradníková
Celkem: 77