Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Jak řešit nezájem žáků o výuku online podle Spencera
| Shrnutí myšlenek známého amerického odborníka na praktické využití vzdělávacích technologií, který se zabývá situací, kdy žáci musí částečně pracovat na dálku (online) a nejsou pod přímou kontrolou učitele. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
09. 11. 2020 |
2395 |
Okamžitá zpětná vazba – nápady pro žákovskou samokontrolu
| Učitel by měl žákům poskytovat při výuce co nejdříve zpětnou vazbu. Zvlášť, pokud se žáci „učí něco nového“, je žádoucí, aby měli k dispozici okamžitou kontrolu svého výkonu, jinak by mohlo dojít k upevnění chybných postupů.
Článek nabízí několik postupů, kterými se kontrola správného řešení přesouvá z učitele na žáka.  | Pavlína Hublová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
06. 02. 2020 |
3005 |
Hodnocení v Mendelce
| V příspěvku je představena sídlištní základní škola, která si klade jasnou vizi, k níž směřuje i díky propracovanému hodnoticímu systému, jehož nedílnou součástí je formativní hodnocení. Přínosné je zejména přenesení zodpovědnosti za vlastní výsledky na žáky samotné.  | Mgr. Jana Benešová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
05. 02. 2020 |
1158 |
Hodnocení na montessori škole Duhovka – sběr dat a shrnutí
| Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.
Třetí díl pojednává o technikách sběru dat a shrnutí k tématu hodnocení žáků.  | Mgr. Barbora Viktorinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 10. 2019 |
1574 |
Hodnocení na montessori škole Duhovka – přístup k hodnocení
| Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.
Druhý díl seriálu představuje přístup k hodnocení.  | Mgr. Barbora Viktorinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 10. 2019 |
2398 |
Hodnocení na montessori škole Duhovka – představení školy
| Smyslem tohoto textu je představit, jak v naší škole přistupujeme k hodnocení. Text popisuje tři základní pilíře našeho pojetí – průběžné hodnocení, celkové hodnocení a sebehodnocení. Věnujeme se také tématu sběru dat a jeho metod, možnostem vedení záznamu a způsobu vyhodnocení. Text je doplněn ukázkami popisovaných dokumentů.  | Mgr. Barbora Viktorinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 10. 2019 |
1501 |
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu
| Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
24. 09. 2018 |
11729 |
Co nevíme o ...?
| Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.  | Mgr. Simona Šedá |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
31. 01. 2018 |
8399 |
CLIL: Příprava jahodového koláče
| Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu. Žáci se učí nejen vhodnému pracovnímu postupu, ale také společenské etiketě při společném stolování. Tento plán spolu s dalšími naleznete v online příručce Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ na http://clil.nuv.cz.  | Eva Seidlová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 04. 2014 |
9278 |
CLIL: Osová souměrnost
| Tento článek integruje vzdělávací obsah oborů matematika a anglický jazyk a přináší téma Osové souměrnosti. V pořadí 8. výukový plán je zařazen do publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ dostupné z http://clil.nuv.cz a je vystaven na principech 4 C´s Prof. Do Coyle (stejně jako ostatní články seriálu CLIL v praxi).
 | Eva Seidlová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 03. 2014 |
18254 |