Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boj o nezávislost Skotska
| Téma Boj o nezávislost Skotska jsem zvolila proto, aby se žáci dokázali vžít i do jiné než současné doby. Období středověku jsem vybrala zcela záměrně, abych zabránila některým žákům řešit problém např. odletem s vrtulníkem. Příběh Williama Wallace mě velmi inspiroval nejen svou dobou, ale zároveň i jeho tragickým koncem, který však neznamenal jeho prohru v boji za svobodu skotského lidu. Wallaceova snaha o osvobození Skotska se zpočátku zdála být naprosto marná, dokázal však strhnout většinu národa na svou stranu a ovlivnit tím chod dějin. Touto historickou skutečností jsem chtěla žákům ukázat, že i za těžkých podmínek lze dojít k vytyčenému cíli, tedy pokud je člověk o něm pevně přesvědčen. Uveřejněnou přípravu jsem realizovala na 2. stupni ZŠ a doplnila ji reakcemi žáků 8. třídy.  | Mgr. Petra Kratinová |
|
|
| |
|
13. 12. 2011 |
5694 |
Dva roky prázdnin
| Téma Dva roky prázdnin jsem vybrala z toho důvodu, že hlavními hrdiny jsou děti přibližně stejné věkové kategorie jako v obou mých skupinách, pro které jsem lekci připravovala a které jsou díky okolnostem odkázány samy na sebe. Jde o část slavného románu J. Verna, jenž se odehrává na opuštěném ostrově v Tichém oceánu v roce 1860. Ač se jedná opět o drama z jiné doby, domnívám se, že to nebude činit žádné problémy, protože otázka záchrany vlastního života je aktuální v každé době.  | Mgr. Petra Kratinová |
|
|
| |
1 komentář |
31. 10. 2011 |
12116 |
Aktivita: Aktualizace pohádek aneb Mají nám pohádky co říci?
| Fantazijní příběhy a pohádky lze využít jako zrcadlo, ve kterém se může odrážet naše současnost. Metoda pracující s tímto momentem se nazývá aktualizace a lze ji využít při práci s celou škálou příběhů – pohádkami, literárními a náboženskými texty apod.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
01. 07. 2010 |
10301 |
Vzdělávání budoucnosti – kurz chápání budoucího světa
| Článek o zajímavém kurzu Davida Cormiera z kanadského Charlottetownu, který učil singapurské učitele metody odhadování budoucího vývoje školství. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
20. 05. 2010 |
8259 |
Interaktivní hry – komunikace a vytváření skupin (1. část)
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na komunikaci a vytváření skupin.  | Aisis o.s. |
|
|
| |
|
16. 07. 2008 |
50777 |
Interaktivní hry – komunikace a vytváření skupin (2. část)
| Příspěvek obsahuje mnoho zajímavých námětů na různé herní aktivity, zaměřené na komunikaci a vytváření skupin.  | Aisis o.s. |
|
|
| |
|
16. 07. 2008 |
17122 |