Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "romové"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "romové"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Základy pro vytvoření rámcového vzdělávacího programu předškolní výchovy - Finsko

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zkrácený překlad z finštiny "Esiopetuksen opetussunnitelman perusteet 2000".
Autor VUP Praha

Vybrané menšiny v Československu v 50. letech

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Padesátá léta v Československu (a zejména jejich první polovina) jsou vnímána jako jedna z nejtemnějších kapitol našich moderních dějin. Zatímco na jedné straně na popravištích a v komunistických pracovních táborech a vězeních umírali a trpěli nevinní občané, kteří byli perzekvováni na základě příslušnosti ke společenským vrstvám vnímaných komunistickým režimem jako nebezpečné, otevíral se na straně druhé před velkou částí společnosti zcela nový život, pomalu se osvobozující z dozvuků války. Životní úroveň obyvatel se ve srovnání s válečnými lety pomalu zvyšovala, i přes nepříznivé dopady měnové reformy v roce 1953.
Autor Kristýna Hlavatá

Srovnávací zpráva: DEIS program Irsko a Dekáda romské inkluze ČR

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Srovnání Irského progresivního plánu DEIS, zabývajícího se inkluzí ve vzdělávacím procesu, s Dekádou romské inkluze, který představuje nejbližší ekvivalent z ČR.
Autor Zdeněk Horváth

Romský holocaust

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivit je seznámit se s romským holocaustem na základě konkrétních příběhů pronásledovaných Romů, vést žáky k hlubšímu pohledu na vlastní dějiny, k sebereflexi a pokusu vcítit se do dobových postav a příběhů. Uvědomit si, že kořeny dnešních problémů v soužití Romů s majoritní společností mají z velké části kořeny v historii.
Autor Marie Palacká

Projekt Romský den

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt nazvaný Romský den je jednodenní celoškolní projekt vytvořený pro třídy vzdělávající děti s lehkým mentálním postižením. Cílem projektu je bližší a hlubší poznání romského etnika, jeho tradičního způsobu života a zvyklostí, podpora vzájemné tolerance a úcty žáků různých etnických skupin.
Autor Ivana Spěváčková

Jakou moudrost mi předala má babička/Savi goďi chudňom la phura datar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Mé babičce přezdívali Jurčaňa. Byla to silná a energická žena, i když postavou malá a drobná. Její chůze byla velmi rázná, sukně se jí pohybovaly ze strany na stranu, jako když rozhoupete zvony. Když mně bylo šest, tak jí už bylo sedmdesát tři let. Článek je dalším dílem seriálu, který nabízí metodické náměty pro práci s romským textem v běžné výuce.
Autor Jana Hejkrlíková

Jak pracovat s romskými žáky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci realizace projektu Internetové kluby ČH@VE, který je financován prostřednictvím Evropského sociálního fondu, vznikla originální příručka pro učitele a asistenty pedagogů zabývající se vzděláváním romských žáků na základních školách.
Autor Zuzana Martásková

Historie a identita Romů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii této národnostní menšiny a na diskusi o důležitosti národní identity.
Autor Aisis o.s.

Boření stereotypů o Romech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii této národnostní menšiny a na diskusi o tom, jak je romská menšina vnímána.
Autor Aisis o.s.

Barevný život v multikulturním světě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí učitelům ukázky aktivit, při kterých se žáci mohou lépe poznat. Jedná se o hry a aktivity nejen za účelem poznávání se, ale především za účelem odstranění negativních postojů ke spolužákům jiného etnického původu.
Autor Martina Hurtová
Celkem: 11