Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roční období
| Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.  | Růžena Pekařová |
|
|
| |
|
10. 12. 2009 |
16974 |
Montessori: Projekt Světlo
| Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Světlo realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.  | Kamila Randáková |
|
|
| |
|
04. 02. 2008 |
14008 |
Kalendář
| Žáci si v kruhu zopakují české názvy měsíců a ročních období. Po zopakování anglické abecedy zapíší anglické slovo summer (léto) na základě hláskování. Poté ve skupinách přiřazují anglické názvy měsíců do kruhového kalendáře. Pod vedením učitele si společně kalendář zkontrolují a přečtou nahlas jednotlivé názvy měsíců. Následuje výroba jednotlivých stran do kalendáře ve skupinách. Žáci si své výtvory představí ve větších skupinách, hodinu uzavře Galerie.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
8732 |
Čtyři roční období v přírodě
| Žák chápe termíny jako rok, měsíc, zná názvy ročních období a měsíců.  | Lenka Schmuttermeierová |
|
|
| |
|
03. 07. 2009 |
13891 |
Roční putování s mašinkou
| Projekt „Roční putování s mašinkou" jsme uskutečnili v naší MŠ. Činnosti jsme rozdělili dle ročních období na červené podzimní, bílé zimní, zelené jarní a žluté letní putování. Cílem bylo prohlubovat a posilovat přirozené vztahy dítěte k rodině, rozvíjet spolupráci s rodiči, zapojit do dění MŠ všechny zaměstnance školy, podílet se společně na estetickém uspořádání prostředí třídy.  | Jitka Šindelářová |
|
 |
| |
|
14. 12. 2009 |
23570 |
Projekt
| Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává podzimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.  | Soňa Buchwaldková |
|
|
| |
|
27. 07. 2005 |
26531 |
Podzim
| Prezentace tematického celku obsahuje vhodné činnosti k tématu podzim; vychází z prožitků dětí.  | Soňa Lukavcová |
|
|
| |
|
15. 05. 2008 |
17866 |
Čeština pro žáky-cizince: 20 – Určování času
| Cílem příspěvku je přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Určování času. Příspěvek přináší názvy měsíců a ročních období a výběr sloves z tohoto praktického okruhu; má umožnit žákům zvládnout a pochopit běžná označení činností spojených s ročním obdobím. Cílem článku je naučit žáky pojmenovat jednotlivé měsíce a jednotlivá roční období včetně činností s nimi souvisejících.  | Jana Vanhees |
|
|
| |
|
08. 02. 2012 |
7248 |
Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk: Čtvero ročních období
| Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk nabízí inspiraci podloženou velkou zkušeností, navíc inspiraci, která je přenositelná do běžného školního prostředí, a která využívá každodenních situací.
Článek představuje návrh projektu pro 1. ročník na téma ročních období.  | Eva Machková (ed.) |
|
|
| |
|
10. 06. 2013 |
11612 |
Hrajeme si ve školce: Proměny jara
| Příspěvek předkládá ukázku hudebních, rytmických i výtvarných aktivit s tématem jara, probouzení přírody a jarních přeháněk.  | E. Hurdová, M. Tetourová, E. Plicková |
|
|
| |
|
03. 04. 2014 |
25825 |