Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Montessori: Náměty pro prvouku
| Příspěvek obsahuje náměty pro vyučovací předmět prvouka, které jsou zaměřeny na poznávání a procvičování času. Jedná se o témata Hodiny, Roční období a Kalendář.  | Kamila Randáková |
|
|
| |
|
28. 01. 2008 |
15913 |
Montessori: Projekt Světlo
| Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Světlo realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.  | Kamila Randáková |
|
|
| |
|
04. 02. 2008 |
14006 |
Čtyři roční období v přírodě
| Žák chápe termíny jako rok, měsíc, zná názvy ročních období a měsíců.  | Lenka Schmuttermeierová |
|
|
| |
|
03. 07. 2009 |
13875 |
Kalendář
| Žáci si v kruhu zopakují české názvy měsíců a ročních období. Po zopakování anglické abecedy zapíší anglické slovo summer (léto) na základě hláskování. Poté ve skupinách přiřazují anglické názvy měsíců do kruhového kalendáře. Pod vedením učitele si společně kalendář zkontrolují a přečtou nahlas jednotlivé názvy měsíců. Následuje výroba jednotlivých stran do kalendáře ve skupinách. Žáci si své výtvory představí ve větších skupinách, hodinu uzavře Galerie.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
8726 |
O jabloňce
| Projekt seznamuje děti s proměnami v přírodě po celý školní rok. Je zaměřen na poznávání ročních období, především takových charakteristických znaků, které mohou děti pozorovat v přírodě. Průběh projektu je popisován z pohledu učitelky.  | Markéta Pokorná |
|
|
| |
|
30. 05. 2008 |
24590 |
Projekt
| Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává podzimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.  | Soňa Buchwaldková |
|
|
| |
|
27. 07. 2005 |
26523 |
Podzim
| Prezentace tematického celku obsahuje vhodné činnosti k tématu podzim; vychází z prožitků dětí.  | Soňa Lukavcová |
|
|
| |
|
15. 05. 2008 |
17854 |
Proměny školní zahrady
| Využití projektové metody k prohlubování vztahu žáků k bezprostřednímu okolí školy a budování pocitu sounáležitosti se školou ze strany žáků, pedagogů i rodičů.  | Dana Bezděková |
|
|
| |
|
13. 01. 2010 |
9275 |
Hrajeme si ve školce: Proměny jara
| Příspěvek předkládá ukázku hudebních, rytmických i výtvarných aktivit s tématem jara, probouzení přírody a jarních přeháněk.  | E. Hurdová, M. Tetourová, E. Plicková |
|
|
| |
|
03. 04. 2014 |
25823 |
Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk: Čtvero ročních období
| Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk nabízí inspiraci podloženou velkou zkušeností, navíc inspiraci, která je přenositelná do běžného školního prostředí, a která využívá každodenních situací.
Článek představuje návrh projektu pro 1. ročník na téma ročních období.  | Eva Machková (ed.) |
|
|
| |
|
10. 06. 2013 |
11596 |