Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Proměny školní zahrady
| Využití projektové metody k prohlubování vztahu žáků k bezprostřednímu okolí školy a budování pocitu sounáležitosti se školou ze strany žáků, pedagogů i rodičů.  | Dana Bezděková |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
13. 01. 2010 |
10710 |
Roční putování s mašinkou
| Projekt „Roční putování s mašinkou" jsme uskutečnili v naší MŠ. Činnosti jsme rozdělili dle ročních období na červené podzimní, bílé zimní, zelené jarní a žluté letní putování. Cílem bylo prohlubovat a posilovat přirozené vztahy dítěte k rodině, rozvíjet spolupráci s rodiči, zapojit do dění MŠ všechny zaměstnance školy, podílet se společně na estetickém uspořádání prostředí třídy.  | Jitka Šindelářová |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
 |
|
|
|
14. 12. 2009 |
25843 |
Létem se slunéčkem
| Společně se létem proletíme se slunéčkem sedmitečným, naučíme se novým pohybovým dovednostem, např. krokům k písničce „Sluníčko, sluníčko“, kdo nezná písničku, tak i písničce, a samozřejmě abychom se vžili do berušek (u kluků Ferdy mravence), vyrobíme si tykadla. Zacvičíme si lehkou letní jógu mezi lučním kvítím a nakonec si přečteme pohádku.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
30. 06. 2016 |
18688 |
Roční období
| Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.  | Růžena Pekařová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
10. 12. 2009 |
20012 |
Skřítek Podzimáček
| Zajímavá výtvarná činnost pro děti předškolního věku. Hlavním tématem se stala pohádková postava Král podzimu a jeho čepice „podzimačka“. Děti se prostřednictvím výtvarných činností seznamují s ročním obdobím podzim a s koloběhem roku. Při výtvarné činnosti pracují s přírodními materiály. Ukázka obsahuje návrh činností v rozmezí jednoho dne od ranních her až do odpoledne.  | Kristýna Kosová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
 |
|
|
|
03. 03. 2010 |
26381 |
Čeština pro žáky-cizince: 20 – Určování času
| Cílem příspěvku je přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Určování času. Příspěvek přináší názvy měsíců a ročních období a výběr sloves z tohoto praktického okruhu; má umožnit žákům zvládnout a pochopit běžná označení činností spojených s ročním obdobím. Cílem článku je naučit žáky pojmenovat jednotlivé měsíce a jednotlivá roční období včetně činností s nimi souvisejících.  | Jana Vanhees |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
08. 02. 2012 |
8771 |
Projekt
| Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává podzimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.  | Soňa Buchwaldková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
27. 07. 2005 |
27901 |
Podzim
| Prezentace tematického celku obsahuje vhodné činnosti k tématu podzim; vychází z prožitků dětí.  | Soňa Lukavcová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
15. 05. 2008 |
20639 |
O jabloňce
| Projekt seznamuje děti s proměnami v přírodě po celý školní rok. Je zaměřen na poznávání ročních období, především takových charakteristických znaků, které mohou děti pozorovat v přírodě. Průběh projektu je popisován z pohledu učitelky.  | Markéta Pokorná |
Praktický příspěvek příklad krátkodobý
|
|
|
|
|
30. 05. 2008 |
26674 |
Hrajeme si ve školce: Proměny jara
| Příspěvek předkládá ukázku hudebních, rytmických i výtvarných aktivit s tématem jara, probouzení přírody a jarních přeháněk.  | E. Hurdová, M. Tetourová, E. Plicková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
03. 04. 2014 |
30461 |