Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Roční putování s mašinkou
| Projekt „Roční putování s mašinkou" jsme uskutečnili v naší MŠ. Činnosti jsme rozdělili dle ročních období na červené podzimní, bílé zimní, zelené jarní a žluté letní putování. Cílem bylo prohlubovat a posilovat přirozené vztahy dítěte k rodině, rozvíjet spolupráci s rodiči, zapojit do dění MŠ všechny zaměstnance školy, podílet se společně na estetickém uspořádání prostředí třídy.  | Jitka Šindelářová |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
 |
|
|
|
14. 12. 2009 |
25464 |
Projekt
| Příspěvek je metodickou pomůckou, jak děti seznámit s jednotlivými měsíci a ročními obdobími. Podrobně rozpracovává podzimní měsíce. Za pomoci písniček z CD Rok se děti učí poznávat procesy v přírodě, výtvarně i hudebně tyto procesy vyjádřit.  | Soňa Buchwaldková |
Praktický příspěvek inspirace střednědobý
|
|
|
|
|
27. 07. 2005 |
27693 |
Podzim
| Prezentace tematického celku obsahuje vhodné činnosti k tématu podzim; vychází z prožitků dětí.  | Soňa Lukavcová |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
15. 05. 2008 |
20346 |
O jabloňce
| Projekt seznamuje děti s proměnami v přírodě po celý školní rok. Je zaměřen na poznávání ročních období, především takových charakteristických znaků, které mohou děti pozorovat v přírodě. Průběh projektu je popisován z pohledu učitelky.  | Markéta Pokorná |
Praktický příspěvek příklad krátkodobý
|
|
|
|
|
30. 05. 2008 |
26392 |
Skřítek Podzimáček
| Zajímavá výtvarná činnost pro děti předškolního věku. Hlavním tématem se stala pohádková postava Král podzimu a jeho čepice „podzimačka“. Děti se prostřednictvím výtvarných činností seznamují s ročním obdobím podzim a s koloběhem roku. Při výtvarné činnosti pracují s přírodními materiály. Ukázka obsahuje návrh činností v rozmezí jednoho dne od ranních her až do odpoledne.  | Kristýna Kosová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
 |
|
|
|
03. 03. 2010 |
25946 |
Hrajeme si ve školce: Proměny jara
| Příspěvek předkládá ukázku hudebních, rytmických i výtvarných aktivit s tématem jara, probouzení přírody a jarních přeháněk.  | E. Hurdová, M. Tetourová, E. Plicková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
03. 04. 2014 |
29081 |
Létem se slunéčkem
| Společně se létem proletíme se slunéčkem sedmitečným, naučíme se novým pohybovým dovednostem, např. krokům k písničce „Sluníčko, sluníčko“, kdo nezná písničku, tak i písničce, a samozřejmě abychom se vžili do berušek (u kluků Ferdy mravence), vyrobíme si tykadla. Zacvičíme si lehkou letní jógu mezi lučním kvítím a nakonec si přečteme pohádku.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
30. 06. 2016 |
17813 |
Roční období
| Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.  | Růžena Pekařová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
10. 12. 2009 |
19419 |
Kalendář
| Žáci si v kruhu zopakují české názvy měsíců a ročních období. Po zopakování anglické abecedy zapíší anglické slovo summer (léto) na základě hláskování. Poté ve skupinách přiřazují anglické názvy měsíců do kruhového kalendáře. Pod vedením učitele si společně kalendář zkontrolují a přečtou nahlas jednotlivé názvy měsíců. Následuje výroba jednotlivých stran do kalendáře ve skupinách. Žáci si své výtvory představí ve větších skupinách, hodinu uzavře Galerie.  | Marie Horčičková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 06. 2009 |
9904 |
Čtyři roční období v přírodě
| Žák chápe termíny jako rok, měsíc, zná názvy ročních období a měsíců.  | Lenka Schmuttermeierová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
03. 07. 2009 |
15262 |