Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Létem se slunéčkem
| Společně se létem proletíme se slunéčkem sedmitečným, naučíme se novým pohybovým dovednostem, např. krokům k písničce „Sluníčko, sluníčko“, kdo nezná písničku, tak i písničce, a samozřejmě abychom se vžili do berušek (u kluků Ferdy mravence), vyrobíme si tykadla. Zacvičíme si lehkou letní jógu mezi lučním kvítím a nakonec si přečteme pohádku.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
30. 06. 2016 |
13299 |
Centra aktivit: Roční období
| Žáci 1. ročníku v jednom dni pracují v centrech aktivit a plní úkoly podle pokynů v zadání na téma „Roční období“. V hodnotícím kruhu svou práci odprezentují.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
|
|
| |
|
03. 04. 2014 |
8195 |
Centra aktivit: Podzim s drakem Mrakem – geometrické tvary a logické řady
| Žáci 1. ročníku během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu rozpoznají znaky podzimu, pojmenují je, zároveň také rozeznají a pojmenují geometrické tvary. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
|
|
| |
|
02. 04. 2014 |
6151 |
Roční období
| Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.  | Růžena Pekařová |
|
|
| |
|
10. 12. 2009 |
16969 |
Skřítek Podzimáček
| Zajímavá výtvarná činnost pro děti předškolního věku. Hlavním tématem se stala pohádková postava Král podzimu a jeho čepice „podzimačka“. Děti se prostřednictvím výtvarných činností seznamují s ročním obdobím podzim a s koloběhem roku. Při výtvarné činnosti pracují s přírodními materiály. Ukázka obsahuje návrh činností v rozmezí jednoho dne od ranních her až do odpoledne.  | Kristýna Kosová |
|
 |
| |
|
03. 03. 2010 |
23365 |
Roční putování s mašinkou
| Projekt „Roční putování s mašinkou" jsme uskutečnili v naší MŠ. Činnosti jsme rozdělili dle ročních období na červené podzimní, bílé zimní, zelené jarní a žluté letní putování. Cílem bylo prohlubovat a posilovat přirozené vztahy dítěte k rodině, rozvíjet spolupráci s rodiči, zapojit do dění MŠ všechny zaměstnance školy, podílet se společně na estetickém uspořádání prostředí třídy.  | Jitka Šindelářová |
|
 |
| |
|
14. 12. 2009 |
23564 |
Čeština pro žáky-cizince: 20 – Určování času
| Cílem příspěvku je přiblížit metody, aktivity a způsoby, kterými učitel zprostředkovává žákům s odlišným mateřským jazykem výrazy z tematického okruhu Určování času. Příspěvek přináší názvy měsíců a ročních období a výběr sloves z tohoto praktického okruhu; má umožnit žákům zvládnout a pochopit běžná označení činností spojených s ročním obdobím. Cílem článku je naučit žáky pojmenovat jednotlivé měsíce a jednotlivá roční období včetně činností s nimi souvisejících.  | Jana Vanhees |
|
|
| |
|
08. 02. 2012 |
7245 |
Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk: Čtvero ročních období
| Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk nabízí inspiraci podloženou velkou zkušeností, navíc inspiraci, která je přenositelná do běžného školního prostředí, a která využívá každodenních situací.
Článek představuje návrh projektu pro 1. ročník na téma ročních období.  | Eva Machková (ed.) |
|
|
| |
|
10. 06. 2013 |
11609 |
Hrajeme si ve školce: Proměny jara
| Příspěvek předkládá ukázku hudebních, rytmických i výtvarných aktivit s tématem jara, probouzení přírody a jarních přeháněk.  | E. Hurdová, M. Tetourová, E. Plicková |
|
|
| |
|
03. 04. 2014 |
25823 |
Proměny školní zahrady
| Využití projektové metody k prohlubování vztahu žáků k bezprostřednímu okolí školy a budování pocitu sounáležitosti se školou ze strany žáků, pedagogů i rodičů.  | Dana Bezděková |
|
|
| |
|
13. 01. 2010 |
9278 |