Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "respekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "respekt"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Respektovat a být respektován

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V roce 2005 byla prvně vydána kniha čtyř českých psychologů P. Kopřivy, J. Nováčkové, D. Nevolové a T. Kopřivové Respektovat a být respektován. Koncept vznikal v devadesátých letech nejdřív v podobě kurzů. Zkušenosti z nich jsme zužitkovali při psaní uvedené knihy, které se do letošního roku prodalo již přes 94 000 výtisků. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor PhDr. Jana Nováčková, CSc.

Jen zakážeme mobily?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zamyšlení nad zneužíváním mobilních telefonů na školách ze strany žáků a nad hledáním viníka.
Autor Jana Hrubá

Kontroverzní témata ve výuce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek se věnuje práci s kontroverzními tématy ve výuce. Poskytuje obecnější vhled do problematiky a nabízí několik argumentů, proč je dobré se ke kontroverzi postavit raději čelem než otočit zády. Současně nabízí několik obecných tipů, na co při práci s kontroverzními tématy pamatovat. Na článek navazují tři výukové lekce, které nabízejí konkrétní nápady na práci ve třídě a popisují metodické postupy.
Autor Jaroslav Petřík

Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o probíhajícím vzdělávacím projektu pro pedagogy a studenty pedagogických oborů. Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“ přibližuje účastníkům vzdělávání pedagogickou metodu, kterou lze využít při práci v dětské skupině (zejména v mateřských školách a na prvním stupni základních škol). Metoda práce s Persona Dolls se zaměřuje na potenciálně diskriminační témata v naší společnosti a pro pedagogy představuje nástroj, jak je dětem zprostředkovat hravou formou a při tom s respektem a tolerancí.
Autor Marta Ficzová

Proč se zabývat otázkou stárnutí a stáří

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek poskytuje zamyšlení nad tím, proč se zabývat otázkou stárnutí a stáří ve výuce (např. v rámci vyučovacího předmětu Občanská výchova).
Autor Kolektiv autorů

Sebepoznání a sebepojetí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vytváření osobního erbu je velmi důležitá aktivita, při které se žáci dozvídají nejen něco o sobě, ale i ostatních ve třídě – navzájem se poznávají, komunikují, respektují se.
Autor Blanka Havelková

Soustředění se v éře internetu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Komentář k článku v časopisu Respekt autora Petra Kočího, který předkládá polemiku na téma „Soustředění se v éře internetu stává luxusním zbožím“, v němž diskutuje vlastnosti síťové generace.
Autor Vladimíra Karlová
Celkem: 7