Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "relaxace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "relaxace"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Relaxace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka dílčího projektu ŠVP MŠ Semčice zaměřeného na vytvoření příjemného prostředí pro relaxaci v MŠ.
Autor Marie Baláková

Drobná relaxační etuda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje relaxační aktivity, které mohou pomoci odstranit únavu žáků, zvýšit jejich koncentraci, pozitivně žáky naladit, odlehčit atmosféru ve třídě apod.
Autor Simona Šedá

Relaxační chvilky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Relaxační chvilky jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Ne každý žák se dokáže dokonale soustředit po celých 45 minut vyučovací hodiny. Některým žákům pomáhá střídání činností, jiní potřebují „úplně vypnout“. I toto „vypnutí“ však může být smysluplné a může napomáhat ke zvýšení efektivity práce žáka i učitele.
Autor Pavel Svoboda

Muzikoterapie – relaxace, kreativita a emocionalita hudby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Inspirace pro vyučovací hodinu na téma „Hudební rozmanitosti“ zaměřená na Muzikoterapii. Lze ji využít jako blok vyučovacích hodin Muzikoterapie v rámci Hudební výchovy, ale také samostatně v dalších předmětech (Vv, Dv, Ov aj.).Inspirace může být využita také pro vyučovací hodinu/hodiny Muzikoterapie napříč průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova.
Autor Josef Vlach

„Den zdraví“ - projekt na podporu pohybových aktivit a zdravé výživy žáků

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Propojení teoretických poznatků o zdravém životním stylu s praktickými aktivitami. Příklady zdravého jídelníčku a pohybových aktivit pro žáky s různým stupněm mentálního a zdravotního postižení.
Autor Dagmar Jiroušková

Jak správně relaxovat s dětmi

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V současné se na mnoha mateřských, základních a středních školách používá relaxace jako staronového prostředku ke krátkému oddechu, k nabrání sil a k podpoře pozornosti. Povězme si proto něco o relaxacích, o jejich podstatě, smyslu, formách a o způsobu jak je správně používat.
Autor Mgr., MgA. Zdeněk Šimanovský

Psychomotorická cvičení pro žáky s ADHD – definice a vymezení psychomotoriky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Psychomotorická cvičení pomáhají rozvíjet senzomotorické vnímání (vizuální a taktilní), mají kladný vliv na pozornost, paměť a další psychické funkce, což vede ke zlepšení duševní rovnováhy člověka. Prostřednictvím psychomotorických cvičení rozvíjíme pohybové schopnosti jako vytrvalost a obratnost, která zahrnuje mnoho dalších dílčích schopností (rovnováhu, rytmus, koordinaci pohybů, prostorovou orientaci).
Autor Michaela Nešporová

Moje rodina, byl jeden domeček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
V této lekci si budeme povídat o tom, co se děje u nás doma. Kdo tam s námi žije, jak jim říkáme, kdo se jak jmenuje a jak se jmenuji já? Jaké je mé celé jméno? Jakou má kdo roli v domácnosti? Jaké kdo dělá zaměstnání? O tom všem si společně hravě popovídáme prostřednictvím různých aktivit, písniček a obrázků.
Autor Veronika Lorgerová

Abeceda managementu – Časový management, stres

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poslední část seriálu Abecedy managementu se věnuje tematice časového managementu.
Autor Jaroslav Jindra

Hry a aktivity vhodné pro děti s ADHD školního věku (primárně 1. stupně) – inspirace do školního i domácího prostředí - 3. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Soupis možných podpůrných a rozvojových aktivit je určený pro skupiny, ve kterých je přítomno dítě s ADHD, či pro individuální podporu těchto dětí. K mnohým aktivitám lze přistupovat tvořivě – dále je propracovávat a modifikovat tak, aby co nejlépe posloužily cíli – rozvoji dané dovednosti, kompetence či vlastnosti dítěte/dětí.
Autor Martina Hájková
Celkem: 20