Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "relaxace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "relaxace"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

„Den zdraví“ - projekt na podporu pohybových aktivit a zdravé výživy žáků

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Propojení teoretických poznatků o zdravém životním stylu s praktickými aktivitami. Příklady zdravého jídelníčku a pohybových aktivit pro žáky s různým stupněm mentálního a zdravotního postižení.
Autor Dagmar Jiroušková

Abeceda managementu – Časový management, stres

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poslední část seriálu Abecedy managementu se věnuje tematice časového managementu.
Autor Jaroslav Jindra

Muzikoterapie – relaxace, kreativita a emocionalita hudby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Inspirace pro vyučovací hodinu na téma „Hudební rozmanitosti“ zaměřená na Muzikoterapii. Lze ji využít jako blok vyučovacích hodin Muzikoterapie v rámci Hudební výchovy, ale také samostatně v dalších předmětech (Vv, Dv, Ov aj.).Inspirace může být využita také pro vyučovací hodinu/hodiny Muzikoterapie napříč průřezovým tématem Osobnostní a sociální výchova.
Autor Josef Vlach

Relaxace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka dílčího projektu ŠVP MŠ Semčice zaměřeného na vytvoření příjemného prostředí pro relaxaci v MŠ.
Autor Marie Baláková

Relaxační chvilky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Relaxační chvilky jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Ne každý žák se dokáže dokonale soustředit po celých 45 minut vyučovací hodiny. Některým žákům pomáhá střídání činností, jiní potřebují „úplně vypnout“. I toto „vypnutí“ však může být smysluplné a může napomáhat ke zvýšení efektivity práce žáka i učitele.
Autor Pavel Svoboda

Drobná relaxační etuda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje relaxační aktivity, které mohou pomoci odstranit únavu žáků, zvýšit jejich koncentraci, pozitivně žáky naladit, odlehčit atmosféru ve třídě apod.
Autor Simona Šedá

Relaxační hry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tento inspirativní článek nabízí učitelům mateřských škol zásobník relaxačních her, které lze s dětmi hrát po aktivních činnostech. Jistě rozšíří činnosti, kterými lze obohatit vzdělávací nabídku v mateřských školách.
Autor Bc. Michael Novotný

Relaxační aktivity, aktivity pro posílení vztahu asistent – dítě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Často se stává, že dítě je v průběhu vyučování ze zadaných úkolů již unavené a potřebuje si odpočinout, aby se mohlo dále soustředit. Asistent by měl zvolit vždy aktivitu, která je vhodná vzhledem k okolnostem (zda jsou s dítětem ve třídě a probíhá vyučování, nebo zda pracují samostatně na chodbě či v kabinetu, zda se jedná o přestávku či hodinu tělocviku atd.). Níže uvádím několik příkladů relaxačních aktivit a odpočinkovou aktivitu se speciálními puzzle. Jsou založeny na počítání jednoduchých příkladů.
Autor Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M.

Hry pro začlenění dítěte do třídního kolektivu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nezřídka se stává, že třídní kolektiv dítě s ADHD kvůli jeho projevům (často agresivním, neadekvátním) vyloučí a děti si s ním nechtějí hrát, sedět v lavici, být ve skupině při kolektivních činnostech atd. To má na psychiku dítěte často devastující účinky. Je proto žádoucí, aby asistent prostřednictvím společných aktivit a her pomohl dítěti se začleněním či znovu začleněním do kolektivu. Tak jako vždy je třeba mít aktivní přístup, trpělivost a chválit za maličkosti. Níže uvádím příklady her, které jsou pro tento záměr vhodné.
Autor Dobiášová, M., Hájková, M., Nešporová, M.

Jak (ne)používat technologie – díl 8.: soustředění

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne)používajícího technologie a ukazuje, jak tyto své zkušenosti přenáší na své žáky. Osmý díl je věnován soustředění.
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 20