Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
TIO a reklama
| Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Jitka Severinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 08. 2020 |
4268 |
Reklama pro děti – rádce, či manipulátor?
| Článek se zamýšlí nad vlivem televizní reklamy na dětskou populaci. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu Grantové agentury České republiky, který na toto téma proběhl.  | Hana Srpová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 05. 2008 |
12120 |
Výběr povolání
| Realizace tématu povolání ve vyučovacím předmětu Dramatická výchova.  | Pavlína Drtilová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
27. 04. 2007 |
12277 |
Mediální výchova – inspirace k realizaci
| Autor předkládá inspirativní návrhy k rozvinutí mediální gramotnosti a realizaci průřezového tématu Mediální výchova v praxi škol.  | Jan Jirák |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
07. 09. 2004 |
19986 |
Všudypřítomná média
| Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími technikami. Závěr motivuje k úvahám o možném vlivu politické reklamy na veřejné mínění.  | Zuzana Zejdová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
17. 03. 2008 |
17100 |
Maminka vždy ví
| Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.  | PhDr. Marek Mičienka |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
28. 07. 2008 |
18608 |
(Vánoce) zabalené a obalené
| Článek nabízí jiný pohled na Vánoce - problematika konzumního chápání svátků v souvislosti s používáním velkého množství obalů - otázka šetrnosti k životnímu prostředí, vliv reklamy na nakupujícího atd.  | Petra Boháčková |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
19. 04. 2010 |
18263 |
Cena televizní reklamy
| Lekce umožňuje žákům kriticky hodnotit obsah reklamy, identifikovat její cíle a poznat její cenu (ve finanční i metaforické rovině). Zároveň motivuje žáky, aby se zajímali o potřeby a životní styl druhých lidí. Tato metodika by však neměla být ojedinělým seznámením s problematikou reklamy; je třeba ji doplnit dalšími aktivitami, především rozborem obsahu reklamních příběhů, které obvykle využívají společenských stereotypů a mýtů a významně zasahují do chápání společenských hodnot a role člověka ve společnosti.  | PhDr. Zuzana Zejdová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
02. 05. 2011 |
10465 |
Láska přes Internet pod taktovkou Google
| Článek představuje online nástroj Google Search Story a jeho možné využití ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Andrea Patáková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 05. 2010 |
2890 |
Disconnect aneb jak se odpojit
| Článek analyzuje, jak weby využívají pluginů a reklamních prvků ke sledování uživatele, jeho zvyků a oblastí zájmu. Informuje o možnostech jak se tomuto sledování bránit. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Karel Moldřík |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
26. 09. 2013 |
5289 |