Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Láska přes Internet pod taktovkou Google
| Článek představuje online nástroj Google Search Story a jeho možné využití ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Andrea Patáková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 05. 2010 |
2863 |
Reklama v médiích
| "Reklamou se rozumí přesvědčovací proces, kterým jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií".  | Emilie Nečasová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
06. 07. 2011 |
3625 |
TIO a reklama
| Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Jitka Severinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 08. 2020 |
4005 |
Disconnect aneb jak se odpojit
| Článek analyzuje, jak weby využívají pluginů a reklamních prvků ke sledování uživatele, jeho zvyků a oblastí zájmu. Informuje o možnostech jak se tomuto sledování bránit. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Karel Moldřík |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
26. 09. 2013 |
5243 |
Gender v reklamě - naruby ;-)
| Myslíte si, že dneska už se na muže i ženy dívá naše "osvícená" společnost prakticky stejně? Stejné možnosti, stejná práva, stejné povinnosti, stejné postavení v životě i společnosti? Následující příspěvek se na to podíval z hlediska rolí, které muži a ženy hrají v současné reklamě.  | Jiří Zajíc |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 07. 2011 |
5740 |
Etika v komunikaci
| Masová média jsou vlivnými nástroji komunikace a měla by proto dodržovat obecná etická pravidla. Největší sklon k manipulaci člověka se projevuje u reklamy. Média jsou na ní mnohdy finančně závislá. Přesto by i reklama měla usilovat o stejné hodnoty pravdy a svobody jako běžná mezilidská komunikace.  | Michaela Lašťovičková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 11. 2011 |
5953 |
(Ne)smrtelně. Krátké zamyšlení nad některými problémy současného výtvarného umění
| Autor ve svém článku s ironickým nádechem reflektuje některé z otázek související se současnou uměleckou tvorbou. A v závěru si klade otázku: Dochází během tvůrčího aktu také k něčemu jinému než k vytvoření artefaktu?  | Nikola Čulík |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 05. 2011 |
6398 |
Cena televizní reklamy
| Lekce umožňuje žákům kriticky hodnotit obsah reklamy, identifikovat její cíle a poznat její cenu (ve finanční i metaforické rovině). Zároveň motivuje žáky, aby se zajímali o potřeby a životní styl druhých lidí. Tato metodika by však neměla být ojedinělým seznámením s problematikou reklamy; je třeba ji doplnit dalšími aktivitami, především rozborem obsahu reklamních příběhů, které obvykle využívají společenských stereotypů a mýtů a významně zasahují do chápání společenských hodnot a role člověka ve společnosti.  | PhDr. Zuzana Zejdová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
02. 05. 2011 |
10247 |
Reklama pro děti – rádce, či manipulátor?
| Článek se zamýšlí nad vlivem televizní reklamy na dětskou populaci. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu Grantové agentury České republiky, který na toto téma proběhl.  | Hana Srpová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 05. 2008 |
11939 |
Výběr povolání
| Realizace tématu povolání ve vyučovacím předmětu Dramatická výchova.  | Pavlína Drtilová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
27. 04. 2007 |
12107 |