Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Cena televizní reklamy
| Lekce umožňuje žákům kriticky hodnotit obsah reklamy, identifikovat její cíle a poznat její cenu (ve finanční i metaforické rovině). Zároveň motivuje žáky, aby se zajímali o potřeby a životní styl druhých lidí. Tato metodika by však neměla být ojedinělým seznámením s problematikou reklamy; je třeba ji doplnit dalšími aktivitami, především rozborem obsahu reklamních příběhů, které obvykle využívají společenských stereotypů a mýtů a významně zasahují do chápání společenských hodnot a role člověka ve společnosti.  | PhDr. Zuzana Zejdová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
02. 05. 2011 |
10525 |
Maminka vždy ví
| Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.  | PhDr. Marek Mičienka |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
28. 07. 2008 |
18680 |
(Vánoce) zabalené a obalené
| Článek nabízí jiný pohled na Vánoce - problematika konzumního chápání svátků v souvislosti s používáním velkého množství obalů - otázka šetrnosti k životnímu prostředí, vliv reklamy na nakupujícího atd.  | Petra Boháčková |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
19. 04. 2010 |
18392 |
(Ne)smrtelně. Krátké zamyšlení nad některými problémy současného výtvarného umění
| Autor ve svém článku s ironickým nádechem reflektuje některé z otázek související se současnou uměleckou tvorbou. A v závěru si klade otázku: Dochází během tvůrčího aktu také k něčemu jinému než k vytvoření artefaktu?  | Nikola Čulík |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 05. 2011 |
6583 |
Jak nás ovlivňují média
| V příspěvku je uveden příklad výuky mediální výchovy na základní škole speciální. Jsou zde volené metody, jak mediální výuku přiblížit žákům se středně těžkou a těžkou mentální retardací.  | Miroslava Prchalová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
07. 01. 2011 |
18100 |
Etika v komunikaci
| Masová média jsou vlivnými nástroji komunikace a měla by proto dodržovat obecná etická pravidla. Největší sklon k manipulaci člověka se projevuje u reklamy. Média jsou na ní mnohdy finančně závislá. Přesto by i reklama měla usilovat o stejné hodnoty pravdy a svobody jako běžná mezilidská komunikace.  | Michaela Lašťovičková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 11. 2011 |
6201 |
Virtuální hospitace - Mediální výchova: Reklamní slogan
| Zamysleli jste se někdy nad tím, jak a čím reklama působí na příjemce, jaký účel je sledován neustálým opakováním stejných reklam? Co je potřeba k vytvoření reklamy, která zaujme, je vtipná a má nápad?  | Mgr. Zuzana Šepsová |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
31. 03. 2010 |
21541 |
Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus
| Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.  | Mgr. Marek Fajfr |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
04. 01. 2011 |
14177 |
Disconnect aneb jak se odpojit
| Článek analyzuje, jak weby využívají pluginů a reklamních prvků ke sledování uživatele, jeho zvyků a oblastí zájmu. Informuje o možnostech jak se tomuto sledování bránit. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Karel Moldřík |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
26. 09. 2013 |
5316 |
TIO a reklama
| Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Jitka Severinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 08. 2020 |
4360 |