Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Využití funkční analýzy chování u problémového chování studentů
| Publikace Problémové situace v kolektivu je určena především výchovným poradcům a metodikům prevence na ZŠ a SŠ. Je členěna na čtyři samostatné kapitoly (Problémové chování, Využití funkční analýzy chování u problémového chování studentů, Samotářství a vyčlenění z kolektivu, Koho bych přijal za...).
Setkali jste se již s pojmem funkční analýza chování? Víte, kdo se účastní hodnocení studentů? Rádi byste se seznámili s postupem funkční analýzy chování? Funkční analýza chování je koncepční přístup, jak systematicky řešit obtížně zvladatelné problematické chování, hledat jeho příčiny, reakce okolí podporující toto chování a návrhy hypotéz a intervencí.
Na 21 stranách se seznámíte s okolnostmi, kdy by se funkční analýza měla využívat, dozvíte se, kdo by se měl hodnocení účastnit, a nahlédnete i do konkrétních postupů této metody, včetně vyhodnocení intervence.  | Mgr. Tomáš Mertin |
|
|
| |
|
09. 04. 2013 |
4700 |
HUDEBNÍ ČINNOSTI pro předškolní vzdělávání: Nácvik písní
| Článek nabízí ukázku z publikace, která mapuje hudební činnosti a aktivity v MŠ.  | Mgr. Marie Lišková |
|
|
| |
|
26. 03. 2013 |
55704 |
Jak být dobrý učitel: Zápis do 1. třídy
| V publikaci naleznete praktické tipy pro práci třídního učitele, rady, jak úspěšně a bez komplikací zvládnout třídní schůzky a jendání s rodiči (náměty pro přípravu a realizaci setkání, nejčastěji se objevující chyby, pravidla pro vedení individuálního dialogu s rodičem). Najdete zde také náměty na třídnické hodiny či návod, jak organizovat zápis do 1. třídy (jak pracovat s dětmi před zápisem, jaké problémy se objevují u zápisu, jak je lze řešit). Publikace Vám přináší určitý návod, jak najít stěžejní momenty Vaší práce a možnosti, jak je vyhodnocovat.  | PhDr. Kamila Balharová |
|
|
| |
|
15. 01. 2013 |
5953 |
Jak správně pracovat se třídou: Co dělat, když do třídy přijímáme cizince
| V publikaci naleznete vybrané materiály, které propojují činnosti výchovného poradce a metodika prevence se školní třídou. Publikace obsahuje texty, pomocí kterých získáte informace o tom, jak správně vést třídní kolektriv, jak rozpoznat problémové situace týkající se změn v třídním kolektivu a jak řešit dramatické události, které mohou v každém kolektivu nastat.  | Mgr. Zdenka Ženatová |
|
|
| |
|
12. 03. 2013 |
5069 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
|
|
| |
|
26. 02. 2013 |
5535 |
Tvoříme, poznáváme a hrajeme si
| Tvoříme, poznáváme a hrajeme si je název ediční řady nakladatelství Raabe. Přinášíme ukázky ze tří publikací: Jak roste chléb, Obletět svět přál bych si hned a V krajině neznámých zvířat, které povzbuzují u dětí radost se společného sdílení zážitků a aktivního objevování. Podporují prosociální a environmentálně šetrné chování. Učitelky MŠ zde naleznou výběr činností čerpající ze známých tradic, jak zvládnout situaci, když dítě nechce do školky či kroužek, protože si chce hrát na počítači nebo se dozví více o land-artu.
Součástí příspěvků je metodický popis, reflexe a ukázky z praxe.  | Nakl. Dr. Josef RAABE, s.r.o. |
|
|
| |
|
26. 09. 2013 |
15587 |
Činnosti v předškolním vzdělávání: Prosociální chování
| Ukázka z publikace Prosociální činnosti pro předškolní
vzdělávání je zaměřena na popis prosociálního chování dětí a pravidla bezpečného prostředí.  | Mgr. Eva Svobodová |
|
|
| |
|
31. 01. 2013 |
11670 |
Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání: Uvažování a usuzování
| Článek nabízí ukázku z knihy Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání zaměřující se charakteristiku pojmů uvažování a usuzování. Součástí textu jsou také praktické náměty na rozvoj těchto dovedností.  | PhDr. Michaela Kaslová |
|
|
| |
|
19. 09. 2013 |
11339 |
Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání: Venkovní prostředí
| Článek /ukázka z knihy Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání/ popisuje nejvhodnější vnější prostředí pro realizaci environmentální výchovy v mateřské škole.
Kniha je určena především učitelkám, ale i rodičům předškolních dětí. Nabízí teoretické i praktické náměty v oblasti environmentální výchovy.  | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
|
|
| |
|
23. 09. 2013 |
15051 |
Hrajeme si s tradicemi
| Soubor 28 her na jednotlivých kartičkách, které jsou motivovány českými zvyky a tradicemi. U každé hry je uveden stručný popis tradice.
Představujeme vám kartičky s tradicemi Den matek, Velikonoční vajíčka a Pouštění draků.  | Mgr. Lucie Víchová |
|
|
| |
|
12. 12. 2013 |
14376 |