Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "raabekniha"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "raabekniha"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

HUDEBNÍ ČINNOSTI pro předškolní vzdělávání: Nácvik písní

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí ukázku z publikace, která mapuje hudební činnosti a aktivity v MŠ.
Autor Mgr. Marie Lišková

Činnosti v předškolním vzdělávání: Prosociální chování

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z publikace Prosociální činnosti pro předškolní vzdělávání je zaměřena na popis prosociálního chování dětí a pravidla bezpečného prostředí.
Autor Mgr. Eva Svobodová

Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání: Uvažování a usuzování

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí ukázku z knihy Předmatematické činnosti pro předškolní vzdělávání zaměřující se charakteristiku pojmů uvažování a usuzování. Součástí textu jsou také praktické náměty na rozvoj těchto dovedností.
Autor PhDr. Michaela Kaslová

Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání: Venkovní prostředí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek /ukázka z knihy Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání/ popisuje nejvhodnější vnější prostředí pro realizaci environmentální výchovy v mateřské škole. Kniha je určena především učitelkám, ale i rodičům předškolních dětí. Nabízí teoretické i praktické náměty v oblasti environmentální výchovy.
Autor PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.

Tvoříme, poznáváme a hrajeme si

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tvoříme, poznáváme a hrajeme si je název ediční řady nakladatelství Raabe. Přinášíme ukázky ze tří publikací: Jak roste chléb, Obletět svět přál bych si hned a V krajině neznámých zvířat, které povzbuzují u dětí radost se společného sdílení zážitků a aktivního objevování. Podporují prosociální a environmentálně šetrné chování. Učitelky MŠ zde naleznou výběr činností čerpající ze známých tradic, jak zvládnout situaci, když dítě nechce do školky či kroužek, protože si chce hrát na počítači nebo se dozví více o land-artu. Součástí příspěvků je metodický popis, reflexe a ukázky z praxe.
Autor Nakl. Dr. Josef RAABE, s.r.o.

Hrajeme si s tradicemi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Soubor 28 her na jednotlivých kartičkách, které jsou motivovány českými zvyky a tradicemi. U každé hry je uveden stručný popis tradice. Představujeme vám kartičky s tradicemi Den matek, Velikonoční vajíčka a Pouštění draků.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Hrajeme si s říkadly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Využití funkční analýzy chování u problémového chování studentů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Publikace Problémové situace v kolektivu je určena především výchovným poradcům a metodikům prevence na ZŠ a SŠ. Je členěna na čtyři samostatné kapitoly (Problémové chování, Využití funkční analýzy chování u problémového chování studentů, Samotářství a vyčlenění z kolektivu, Koho bych přijal za...). Setkali jste se již s pojmem funkční analýza chování? Víte, kdo se účastní hodnocení studentů? Rádi byste se seznámili s postupem funkční analýzy chování? Funkční analýza chování je koncepční přístup, jak systematicky řešit obtížně zvladatelné problematické chování, hledat jeho příčiny, reakce okolí podporující toto chování a návrhy hypotéz a intervencí. Na 21 stranách se seznámíte s okolnostmi, kdy by se funkční analýza měla využívat, dozvíte se, kdo by se měl hodnocení účastnit, a nahlédnete i do konkrétních postupů této metody, včetně vyhodnocení intervence.
Autor Mgr. Tomáš Mertin

Kyberšikana

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Publikace Problémy se třídou? je určena především pro třídní učitele, kteří se mohou blíže seznámit s tématy kyberšikany, netholismu, nespecifiské prevence v rámci volného času žáků a diagnostikou školní třídy. Kapitola o kyberšikaně pojednává o prudce vzrůstajícím fenoménu na poli nežádoucích projevů chování. Věnuje se dopadu kyberšikany zejména na školní mládež, jejím formám a typům a také prevenci na půdě školy i rodiny. Text obsahuje i skutečné kazuistiky, které čtenáři tuto problematiku ještě více přibližují.
Autor Mgr. Eva Vaňkátová

Jak být dobrý učitel: Zápis do 1. třídy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V publikaci naleznete praktické tipy pro práci třídního učitele, rady, jak úspěšně a bez komplikací zvládnout třídní schůzky a jendání s rodiči (náměty pro přípravu a realizaci setkání, nejčastěji se objevující chyby, pravidla pro vedení individuálního dialogu s rodičem). Najdete zde také náměty na třídnické hodiny či návod, jak organizovat zápis do 1. třídy (jak pracovat s dětmi před zápisem, jaké problémy se objevují u zápisu, jak je lze řešit). Publikace Vám přináší určitý návod, jak najít stěžejní momenty Vaší práce a možnosti, jak je vyhodnocovat.
Autor PhDr. Kamila Balharová
Celkem: 15