Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Činnosti v předškolním vzdělávání: Prosociální chování
| Ukázka z publikace Prosociální činnosti pro předškolní
vzdělávání je zaměřena na popis prosociálního chování dětí a pravidla bezpečného prostředí.  | Mgr. Eva Svobodová |
|
|
| |
|
31. 01. 2013 |
11670 |
Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání: Venkovní prostředí
| Článek /ukázka z knihy Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání/ popisuje nejvhodnější vnější prostředí pro realizaci environmentální výchovy v mateřské škole.
Kniha je určena především učitelkám, ale i rodičům předškolních dětí. Nabízí teoretické i praktické náměty v oblasti environmentální výchovy.  | PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
|
|
| |
|
23. 09. 2013 |
15051 |
Hrajeme si s říkadly
| Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.  | Mgr. Lucie Víchová |
|
|
| |
|
18. 12. 2013 |
12278 |
Hrajeme si s tradicemi
| Soubor 28 her na jednotlivých kartičkách, které jsou motivovány českými zvyky a tradicemi. U každé hry je uveden stručný popis tradice.
Představujeme vám kartičky s tradicemi Den matek, Velikonoční vajíčka a Pouštění draků.  | Mgr. Lucie Víchová |
|
|
| |
|
12. 12. 2013 |
14376 |
HUDEBNÍ ČINNOSTI pro předškolní vzdělávání: Nácvik písní
| Článek nabízí ukázku z publikace, která mapuje hudební činnosti a aktivity v MŠ.  | Mgr. Marie Lišková |
|
|
| |
|
26. 03. 2013 |
55704 |
Jak být dobrý učitel: Zápis do 1. třídy
| V publikaci naleznete praktické tipy pro práci třídního učitele, rady, jak úspěšně a bez komplikací zvládnout třídní schůzky a jendání s rodiči (náměty pro přípravu a realizaci setkání, nejčastěji se objevující chyby, pravidla pro vedení individuálního dialogu s rodičem). Najdete zde také náměty na třídnické hodiny či návod, jak organizovat zápis do 1. třídy (jak pracovat s dětmi před zápisem, jaké problémy se objevují u zápisu, jak je lze řešit). Publikace Vám přináší určitý návod, jak najít stěžejní momenty Vaší práce a možnosti, jak je vyhodnocovat.  | PhDr. Kamila Balharová |
|
|
| |
|
15. 01. 2013 |
5953 |
Jak správně pracovat se třídou: Co dělat, když do třídy přijímáme cizince
| V publikaci naleznete vybrané materiály, které propojují činnosti výchovného poradce a metodika prevence se školní třídou. Publikace obsahuje texty, pomocí kterých získáte informace o tom, jak správně vést třídní kolektriv, jak rozpoznat problémové situace týkající se změn v třídním kolektivu a jak řešit dramatické události, které mohou v každém kolektivu nastat.  | Mgr. Zdenka Ženatová |
|
|
| |
|
12. 03. 2013 |
5069 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
|
|
| |
|
26. 02. 2013 |
5535 |
Kyberšikana
| Publikace Problémy se třídou? je určena především pro třídní učitele, kteří se mohou blíže seznámit s tématy kyberšikany, netholismu, nespecifiské prevence v rámci volného času žáků a diagnostikou školní třídy.
Kapitola o kyberšikaně pojednává o prudce vzrůstajícím fenoménu na poli nežádoucích projevů chování. Věnuje se dopadu kyberšikany zejména na školní mládež, jejím formám a typům a také prevenci na půdě školy i rodiny. Text obsahuje i skutečné kazuistiky, které čtenáři tuto problematiku ještě více přibližují.  | Mgr. Eva Vaňkátová |
|
|
| |
1 komentář |
12. 02. 2013 |
21259 |
Nápravná cvičení - SPU: Orientace
| Cvičení, která jsou v tomto příspěvku uvedena, jsou zaměřena na procvičení orientace od stranově nebo výškově převrácených obrázků, přes orientaci a řazení na řádku až po pravolevou orientaci. Zároveň si procvičí na pracovních listech s obrázky pozornost, zrakové vnímání i čtení s porozuměním.
Publikace obsahuje příspěvky zaměřené na nápravná cvičení u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí příspěvků jsou metodické pokyny pro učitele, přílohy a pracovní listy pro žáky.
 | PhDr. Kamila Balharová |
|
|
| |
|
10. 05. 2013 |
5961 |